ایسکانیوز:  در زیر مصاحبه " ژوزف یوفه" ویراستار و ناشر هفته نامه آلمانی زبان "دی تسایت" با "موریتس شولر" خبرنگا روزنامه "تاگس اشپیگل" آمده است. او در این مصاحبه به وقایع اخیر اوکراین، یونان و توافقنامه مینسک می پردازد.

4-format530

توافقنامه دوم مینسک امضا شد. آیا کار به توافقنامه سوم هم می کشد؟

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، در دنیای خود زندگی می کند و به گفته " آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان، در سخنرانی پایان سال خود، به خوبی هم از پس آن برآمده.  طبق توافقنامه اول مینسک باید به سرعت کنترل مرزهای اوکراین به غیر از کریمه به کی‌اف بازگردانده می شد، اما حالا توافقنامه دوم مینسک از پایان سال 2015 حرف می زند. جدایی طلبان به دنبال 500 کیلومتر مربع زمین اضافه تر و حق وتو برای تغییر در قانون اساسی در جهت استقلال مناطق تحت نفوذ خود هستند. توافقنامه سوم مینسک از این هم بدتر خواهد بود.

هر چه بیشتر بگذرد پوتین کارت برنده بیشتری برای خود جمع می کند. کی‌اف نمی تواند از خود دفاع کند، " باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، پا پس کشیده و شکافی در اتحاد ایجاد شده است. پوتین دیگر چه می خواهد؟ او اوکراین را به نقطه ای رسانده است که بدون اینکه نیازی به تهدید و ترعیب غرب داشته باشد، می تواند مناطق جدایی طلب در شرق اوکراین را تقویت کند.

مرکل و "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه، رهبری پوتین را در این درگیری تایید نکردند بلکه قدرت مردی را که اروپا را به  دردسر انداخته، تصدیق کردند.

مردان سیاسی و رهبران از قدرت مرکل به ستوه آمده اند، آیا این قدرت به یک میزان به اوباما، پوتین و پروشنکو اعمال می شود؟

مرکل از جانب هر کسی که احساس خطر کند، با او به همین شکل رفتار می کند. پوتین که سوای دیگران عمل می کند، اوباما هم به وضوح نسبت به مشکلات اروپا بی تفاوت است. اینکه اولاند و مرکل به تنهایی رهسپار این درگیری شدند، حاصل سردرگمی تاکتیک با استراتژی است. مرکل، "پترو پروشنکو" رئیس جمهور اوکراین، را با به رسمیت نشناختن این موارد به ستوه آورده: او به تنهایی در مقابل پوتین و جدایی طلبان ایستاده؛ او همچنین به توافقنامه دوم میسنک تن داد که تاکنون نه به آتش بس و نه به وحدت ملی منجر شده است.  پوتین تصور نمی کرد که به این سادگی ها پیروز این قمار سیاسی شود.

 خروج یونان از اتحادیه اروپا یا اصلاح: کدام برای اروپا بهتر است؟

خروج یونان از اتحادیه اروپا، اما بهتر آن بود که آتن هیچگاه وارد باشگاه اروپا نمی شد. اما مردان جوان شجاع  ازآن چیزی که پوتین هم می داند، آگاهی دارند: اروپا در نهایت متحد خواهد شد. این موضوع صرفا به معنی "اصلاح" نیست بلکه به معنی "بازسازی" است.

چه کسی می توانست تصور کند که ضعیف ترین قدرت جهان ( مسکو) و بی ثبات ترین اقتصاد اتحادیه اروپا (آتن) بتوانند خواسته های خود را به بزرگترین بلوک اقتصادی روی زمین تحمیل کنند؟

دست مریزاد به" آلکسیس سیپراس" و "ولادیمیر پوتین"!

 
کد خبر: 221919

وب گردی

وب گردی