تهران- ایسکانیوز: در میان تمام زرق و برق دخترانه دخترها، تمام غرغر های زنانه ی آن ها و منم منم کردن ها با چاشنی غرور بانوان ایرانی، یک آرمان و هدف برای دختران و زنان این سرزمین در اولویت است و آن هم زن بودن و همسری و مادری کردن است که هیچ حادثه و اتفاقی آن ها را از این مسیر و دستیابی به این هدف کنار نمی زند.

b326d646-e7d6-46ad-85f2-0930c74aaa0b

دختران این سرزمین

دختران این سرزمین، مقاوم هستند و در صحنه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، علمی، ورزشی و هنری ثابت کرده اند که اگر بخواهند و اراده کنند گوی سبقت را از تمام مردان می ربایند و قهرمانان میدان می شوند. اما در هر حدی از تحصیلات و جایگاه اجتماعی ایستاده باشند هیچ وقت فراموش نمی کنند که زن ایرانی باید در نقش های خانوادگی و شخصی هم  خوش بدرخشد. باید برای پدر ، دختری، برادر، خواهری، همسر، همسری و فرزند، مادری کند.

در ایران به وفور خانم های موفقی را می بینید که در عرصه های فارغ از زندگی شخصی و در جایگاه های مختلف با غرور ایستاده اند و مقام آوری کردند  و نقش تاثیرگذاری ایفا کرده اند؛ اما در داخل خانه هم نقش های خود  را به بهترین شکل ممکن اجرا کرده اند.

تاثیر رسانه های غربی قابل تعدیل و کنترل است

ابزار ارتباط جمعی، نفوذ فرهنگ مغرب زمین، تهاجم های گاه و بی گاه سریال هایی که فقط به قصد تخریب زندگی مردم ساخته و نمایش داده می شوند و به ابزاری تبدیل شده که ابر قدرت های جهانی برای مبارزه با ایران، به دلیل اینکه توان مقابله ی رو در رو را ندارند استفاده می کنند و می خواهند در وضعیتی که از تصاحب مرزهای جغرافیایی نا امید شده اند؛ افکار و اذهان را جذب کنند. در بعضی اوقات هم  ممکن است تعداد  اندکی از دختر ها و خانم های ایرانی را بطور کوتاه مدت مشغول کند اما در بطن ماجرا تمام ارزش ها در  درونشان وجود دارد کمی مکث و تفکر و دور شدن از زرق و برق های دروغین آن ها، این افراد را به خود و منیتشان  و هویت چندین هزار ساله ایرانی اسلامی نزدیک می کند.

بدفهمی دیگران از رفتارهای دختران، معضل شده است

در این میان ، بدفهمی معضلی شده است. زنان و دختران را نمی فهمند یا رفتارهای آن ها را بد می فهمند. آن ها درس می خوانند و به دانشگاه می روند برای آنکه سطح آگاهی و علم خود را افزایش دهند می گویند؛  مدرک گرا شده اند و  برای چشم و هم چشمی صندلی های دانشگاه را پر کرده اند. به دنبال شغل مناسب می گردند و کار می کنند تا به امرار معاش خانواده کمک کنند و هزینه هایشان بر دوش فرد دیگری تحمیل نشود می گویند؛  استقلال مالی آن ها را دریده کرده است. حرف می زنند و نظر می دهند چون خود را مسول  و نگران وضعیت موجود می دانند و می خواهند به آرمان وکمالات خود، خانواده و جامعه را نزدیک کنند می گویند؛ پررو و جسور شده اند.

پیشرفت ها از زاویه ی مثبت دیده نمی شود

پیشرفت ها را از زاویه ی پیامدهای منفی دیده می شوند و زوایای مثبت و تاثیر گذار آن ها مورد غفلت و بی توجهی قرار می گیرند. بهتر است دید وسعت پیدا کند و همه ی ابعاد اتفاقات بررسی شود اگر میزان توقعات در میان دختران افزایش پیدا کرده است چون ارزش آن ها ارتقا یافته است و به انسان های کامل تری تبدیل شده اند.

زنان و دختران ایرانی زمخت نشده اند فقط شاید در بعضی موقعیت ها برای بقا نیازمند این شده باشند که کمی از دخترانگی ها بکاهند و فارغ از محدودیت های جسمی رفتار کنند؛ که این ها جلوه مثبت هم دارند. اگر این ظرافت ها و دخترانگی ها در همه ی موقعیت ها و جایگاه ها حفظ می شود و  هیچ موقعیتی  تغییری نکند و در  یک طیف افزایش و کاهش قرار نگیرد؛ ما رزمنده، پزشک و جراح، خلبان، پلیس، آتش نشان،تاکسی بانوان، ورزشکار،نماینده مجلس، مهندس زن نخواهیم داشت. در حالی که با تغییرات و انعطاف پذیری خانوم های ایرانی دستیابی به تمام این جایگاه ها میسر شده است.
کد خبر: 225014

وب گردی

وب گردی