تهران- ایسکانیوز: مدیر کل امور مالی و ذی حسابی وزارت آموزش و پرورش گفت: استقرار سیستم‌های حسابداری کارآمد، شفاف سازی در منابع مالی و هزینه‌های آموزش و پرورش ر ا به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز به نقل از معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، علی کریمی در همایش علمی ذی حسابان، روسای حسابداری و کارشناس مسئولان تنظیم حساب‌های سراسر کشور در محل اردوگاه شهید باهنر, رشد و گسترش منابع داخلی آموزش و پرورش را نیازمند اطلاعات مالی معتبر، مرتبط و شفاف  از جهت وضع مالی و عملکرد دانست و اظهار داشت: در اختیار داشتن اطلاعات مالی معتبر تنها از طریق استقرار سیستم‌های حسابداری کارآمد امکان‌پذیر است.

وی افزایش بهره‌وری منابع مالی را مستلزم آگاهی از بازده و کارآیی این عوامل از طریق سیستم‌های کارآمد مدیریت بهینه منابع، هزینه یابی، مدیریت هزینه و فرصت‌های مالی و درآمدی ذکر کرد.

مدیر کل امور مالی وذی حسابی آموزش و پرورش افزود: تهیه و ارائه چنین اطلاعاتی تنها از طریق کاربرد دانش‌ حسابداری امکان پذیر است.

وی دانش حسابداری را یکی از دانش‌های کاربردی اعلام و تاکید کرد: این دانش می‌تواند در خدمت توسعه و پیشرفت اقتصادی وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

کریمی در خصوص اهداف و اصول مدیریت مالی و بودجه‌ریزی عملیاتی گفت: هم‌اندیشی در استانداردهای حسابداری تعهدی و نظام حسابداری بخش عمومی، زمینه‌ساز بودجه‌ریزی عملیاتی است.

وی بررسی نقش حسابداری در تحولات اقتصادی، سیستم‌های اطلاعاتی، بررسی دیدگاه حسابرسان و مدیران نسبت به ضرورت انجام حسابرسی عملیاتی، عدالت اجتماعی در حسابداری، مشکلات و موانع فعلی و آتی مدیران مالی استان ها را از دیگر اهداف این گردهمایی برشمرد.

مدیر کل امور مالی و ذی حسابی آموزش و پرورش کارگاه آموزشی مدیران و ذی حسابان مالی استان ها، طراحی و اجرای آزمایشی سیستم یکپارچه مالی و محاسباتی وزارت آموزش و پرورش با رویکرد حسابداری تعهدی و طراحی سیستم مالی مدارس مجری طرح تبصره 13 قانون بودجه سال 93 را از جمله اقدامات تحقق یافته اداره کل امور مالی و ذیحسابی آموزش و پرورش اعلام کرد.

کریمی هم‌چنین اعلام آزمایشی طرح سوئیچ خزانه در تعدادی از کد و ردیف‌های درآمدی، طراحی نظام کنترلی درآمدهای اختصاصی استانی با رویکرد نظارت و کنترل داخلی صحیح بر اجرای سامانه‌های حسابداری و اموال در سطح مدارس کشور به منظور ارتقای نظام سلامت اداری و مالی و طراحی برنامه‌ ساماندهی و مدیریت بهینه منابع و حساب مالی مدارس را برخی دیگر از اقدامات تحقق یافته حوزه‌ معاونت توسعه‌ مدیریت و پشتیبانی اعلام کرد.
کد خبر: 226701

وب گردی

وب گردی