تهران- ایسکانیوز:دبیر کل حزب موتلفه  اسلامی پیرامون صدور حکم  پرونده مهدی هاشمی در دستگاه قضایی گفت: ما انتظار داریم دستگاه قضایی درمورد  پرونده مهدی هاشمی حکم عادلانه خود را صادر کند؛ممکن است یک عده‌ای بعد از اعلام حکم بگویند مجازات‌ها کم است یک عده‌ای هم بگویند زیاد است اما نباید وارد فرآیند این بازی شد.

محمد نبی حبیبی  با اشاره به سالگرد صدور ابلاغیه مقام معظم رهبری در باره اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: دولت برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیاز به یک مدل دارد.

وی در حالی که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه سخن می‌گفت، افزود: رهبراندیشمند اسلامی، استراتژی جدیدی را در سالروز قیام قهرمانانه مردم تبریز مطرح فرمودند و آن حل مشکلات و تسریع در شکوفایی اقتصاد توسط مردم و به ویژه جوانان وبالاخص جوانان بسیجی بود. ما این آغاز مبارک را بر نسل جوان انقلاب تبریک می‌گوییم و آمادگی خود را در طراحی و یاری به این تحول مطلوب اعلام می‌داریم. ما معتقدیم مردمی شدن اقتصاد و اقتصاد مقاومتی رمز پیروزی و نجات از مشکلات فعلی و مأیوس کردن دشمنان اسلام از تحریم‌هاست.

وی افزود: ما معتقدیم دولت محترم باید جبران گذشته را بنماید و رضایت خاطر ملت و رهبری را تأمین کند. از مردم شریف نیز می‌خواهیم در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری کوشش کامل داشته باشند.

حبیبی تصریح کرد: در بودجه ۹۴باید در پیش‌بینی درآمدها و برآورد هزینه‌ها علامتی از مقاومت در برابر جنگ قتصادی دشمن علیه ملت دیده می‌شد که ولی این غفلت دیده می‌شود.

دولت باید نظریه اقتصادی تعریف می‌کرد


وی با اشاره به اینکه دولت مبتنی بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید یک نظریه اقتصادی می‌نوشت تاکید کرد: گروه اقتصادی دولت در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی یک نظریه اقتصادی تعریف می کرد و مبتنی بر این نظریه یک مدل اقتصادی ارایه می‌دادکه بشود آن را با اعداد و ارقام بودجه تعریف کرد.

وی افزود: متأسفانه چنین نظریه و چنان مدلی وجود ندارد و معلوم نیست نهادهای نظارتی چگونه می‌خواهند میزان پایبندی دولت به سیاستهای اقتصاد مقاومتی را مورد سنجش قرار دهند.

حبیبی با اشاره به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی گفت: قرار بود بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی همه ظرفیت‌های کشور اعم از امکانات، منابع مالی، سرمایه‌های انسانی و علمی در خدمت کارآفرینی و اشتغال و تولید ملی قرار گیرد، نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی اصلاح شود، در هزینه‌های عمومی صرفه‌جویی شود، در حوزه‌‌های پولی، مالی، تجاری، ارزی شفاف‌سازی صورت گیرد، برنامه‌های تحریم رصد شود، افزایش  تولید داخلی نهاد‌ها و کالاهای اساسی در دستور کار قرار گیرد، از صادرات کالا حمایت شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: لازم است دولت کارنامه خود را درباره اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ارایه دهد تا معلوم شود کجا بودیم، الان کجا هستیم و در آینده کجا خواهیم رفت.

دولت نسبت به اخذ مالیات اهتمام ویژه به خرج دهد


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند لازم است یک نفس جدیدی به تلاشهای اقتصادی دمیده شود تا یک گام به جلو برای رفع تهدیدهای دشمن درباره تحریم‌ها برداشته شود.

حبیبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مالیات را یک فریضه دانستند و فرار مالیاتی را جرم تلقی کردند، خاطر نشانکرد: بارها گفته‌ایم نسبت بین مالیات و تولید ناخالص ملی در کشور ما در میان کشورهای جهان پایین‌ترین است. این مقدار باید مناسب با تولید ناخالص ملی شکل گیرد. در چنین شرایطی کشور هیچ نیازی به پول صادرات نفت نخواهد داشت.

وی افزود: اکنون افرادی که به انقلاب اعتقاد دارند مالیات خود را به عنوان یک فریضه می‌دهند اما برخی طبقات مرفه که بیشترین برخورداریها رادارند با یافتن راههای فرار مالیاتی، مالیات نمی‌دهند دولت در این باره باید اهتمام ویژه داشته باشد.

حبیبی با اشاره به نقش شرکتهای بزرگ دولتی در اقتصاد کشور گفت: متأسفانه برخی شرکتهای دولتی سود سهام خود را به خزانه واریز نمی‌کنند و مالیات درستی نمی‌دهند. سود سهام شرکتهای دولتی و مالیات آنها درآمد عمومی محسوب می‌شود. دولت در این باره باید اقدام جدی بکند. وضعیت در برخی نهادهای عمومی هم همین طور است.

سرنوشت اقتصاد کشور را به تحریم‌ها گره نزنیم


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه دولت نباید سرنوشت اقتصاد کشور را به تحریم‌ها گره بزند، اظهار داشت: همانطور که برخی از مقامات دولتی قبلاً می‌گفتند. مشکلات عمده کشور مدیریتی است و ربطی به تحریم‌ها ندارد، باید به این قول خود وفادار باشند و مشکلات مدیریتی را برطرف کنند. این حرف فقط نباید در حد تخطئه مدیریت در دولتهای گذشته باشد. تخطئه همه کارهای انجام شده قبل نیز کار صحیحی نیست.

وی افزود: انتظار نداریم که آمریکا تحریم‌های ظالمانه را لغو کند ما باید بر فرض برقراری و تداوم تحریم‌ها مدل اقتصاد مقاومتی خود را سامان دهیم.

حبیبی بیان داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، دشمنان اسلام با اصل انقلاب مخالفند موضوع فعالیتهای هسته‌ای کشور یک بهانه است.

وی با اشاره به گزارش اخیر آژانس تصریح کرد: با اینکه ما در همکاری با آژانس هیچ شبهه‌ای را باقی نگذاشته‌ایم و به همه تعهدات خود عمل کرده‌ایم و آژانس هم به این واقعیت صحه گذاشته است. اما معذالک همچنان تحریم‌ها سر جای خود باقی مانده و حتی گاهی اضافه هم می‌شود و حتی آن دروغ‌هایی را که در مورد فعالیت هسته‌ای پاسخ داده‌ایم و برای آنها روشن شده حاضر نیستند عذرخواهی کنند و اتهامات خود را پس بگیرند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اتهامات مهدی هاشمی و اعلام حکم وی که به زودی اعلام می‌شودگفت: عزم نظام برای برخورد با مفاسد راسخ است و ما انتظار داریم دستگاه قضایی در این مورد حکم عادلانه خود را صادر کند و به هیچ وجه تحت تأثیر جریان‌های سیاسی و شخصیتها قرار نگیرد.

وی افزود: ممکن است یک عده‌ای بعد از اعلام حکم بگویند مجازات‌ها کم است یک عده‌ای هم بگویند زیاد است. نباید وارد فرآیند این بازی شد.

حبیبی در پایان در در مورد آخرین تحولات در سوریه و عراق نیز اظهار داشت: دولت سوریه و دولت عراق در مبارزه با تروریسم توفیقات خوبی داشته اند. آمریکاییها برای سومین بار اعتراف کردند که در پدیداری داعش سهم مؤثری داشتند.  کسی باور نمی‌کند آنها در ائتلاف ضد داعش صادق باشند. اخباری وجود دارد که اسلحه و مهمات از سوی آمریکاییها و متحدان  غربی آنها به داعش می‌رسد  اما ملت عراق و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم هیچ تردیدی ندارند. زنده سوزیها و سربریدن‌ها هیچ اثری در عزم مسلمانان در مبارزه با تروریسم ندارد.

 

 
کد خبر: 226804

وب گردی

وب گردی