تهران- ایسکانیوز: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پیشگامان حوزه اقتصاد دانش بنیان است و در طول یکسال اخیر برنامه ریزی‌های دانشگاه بر پایه اولویت مسائل پژوهشی و تجاری سازی علم بوده است. دستاوردهای درخشان علمی و پژوهشی دانشگاه باعث شد تا مسئولین بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به فکر تاسیس نمایشگاهی دائمی از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه بیافتند. نمایشگاهی که بنا بر گفته های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون بودجه و برنامه ریزی و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور کارآفرینان این مجموعه علمی و عرضه محصولات آن ها از اردیبهشت ماه سال 1394 و در سالروز تاسیس دانشگاه آغاز به کار خواهد کرد.


در گفت و گو با معاونین مجموعه دانشگاه آزاد سالامی به بررسی کم و کیف این نمایشگاه پرداختیم تا از این طریق با نحوه عملکرد آزاد اکسپو بیشتر آشنا شویم.


هدف آزاد اکسپو تجاری سازی پژوهش‌هاست


ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این نمایشگاه یک فن بازار است و هدف ما این است که تمام فعالیت های پژوهشی که در دانشگاه انجام گرفته و محصولاتی که تولید شده و قابلیت ورود به بازار را دارد عرضه کنیم و بتوانیم از این طریق وارد عقد قرارداد با شرکت های تجاری شویم.


وی در ادامه افزود: در واقع یک پلت فورمی است و پایگاهی که می توان از طریق آن فروش محصولات خود را از طریق قراردادها عملیاتی کنیم.


معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص نوع عملکرد نمایشگاه و مدت زمان آن گفت: این نمایشگاه به صورت دائمی و پیوسته برقرار است. در این نمایشگاه محصولات را عرضه، از ویژگی های آن صحبت می کنند و با خریدار ارتباط برقرار می کنند.


نمایشگاهی برای عرضه محصولات دانشگاهیان


فریدون رهنمارودپشتی معاون بودجه و برنامه ریزی در خصوص نمایشگاه عرضه محصولات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما هرسال یک اجلاس و یک جشنواره دستاوردها داریم که در اردیبهشت ماه و در سالگرد تاسیس دانشگاه برگزار خواهیم کرد.


او افزود: دستاوردهای دانشگاه باید عرضه شود و نمایشگاه دائمی می تواند به بهتر دیده شدن آنها کمک کند.


معاون بودجه و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کارآفرینان و دانشجویان محصولات خودشان را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند و در اصل این نمایشگاه مانند یک نمایشگاه تجاری است که خود کارآفرینان بازیگر این عرصه خواهند بود.


او در پایان گفت: این نمایشگاه را در اردیبهشت ماه به نمایش خواهیم گذاشت و کلید آزاد اکسپو خواهد خورد. از این طریق اگر حتی تعداد 10 محصول هم به نتیجه برسد برای ما قابل قبول خواهد بود.

کد خبر: 227031

وب گردی

وب گردی