تهران-ایسکانیوز: مراسم روز جهانی زبان مادری به همت گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم حجه‌الاسلام و المسلمین لطفیان‌سرگزی امام جمعه شهرستان و مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه، با تبریک دوم اسفند ماه به عنوان روز جهانی زبان مادری، زبان مادری یا زبان اول یک کودک را،بخشی از هویت شخصی، اجتماعی و فرهنگی او دانست که اگر نادیده گرفته شود اثرات سوء و غیر قابل جبرانی را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، فرهنگ عمومی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد,همچنین ایشان به استفاده صحیح و درست از زبان و شعر تاکید کردند.

سپس محمد بلوچزهی بخشدار مرکزی شهرستان نیکشهر نیز ضمن تبریک این روز، گفت: زبان مادری بهترین وسیله برای بیان ایده ها و ابراز احساسات است.

او تاکید کرد: یافته‌های پزشکی نشان می‌دهد مادرانی که با زبانی غیر از زبان مادری با فرزندان خود صحبت می کنند، نمی‌توانند احساسات عاطفی خود را به طور کامل به کودک منتقل کنند و در نتیجه نیازهای عاطفی کودک برآورده نشده و این کودک از استرس بیشتر و ضریب هوشی کمتر برخوردار خواهد بود.

در بخش دیگری از این مراسم محمد انور بجارزهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با بیان اینکه اهمیت دادن به زبان مادری باعث حفظ ارزشهای آن زبان میشود، اظهار کرد: زبان مادری نیازی به فضای مصنوعی ندارد و خواستار راه اندازی انجمن شعر و ادب در دانشگاه شد.
کد خبر: 227899

وب گردی

وب گردی