ایسکانیوز: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: دستورالعمل استخدام پیمانی در مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی در شهرداری‌ها مصوب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با امضای وزیر کشور ابلاغ شد.

هوشنگ خندان دل امروز در حاشیه چهارمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‌ها افزود: این دستورالعمل به منظور جذب و بکارگیری نیروی‌انسانی در واحدها و سازمانهای آتش‌نشانی شهرداری‌ها با رعایت اصل عدالت استخدامی و انتخاب شایسته‌ترین‌ها در فضای رقابتی و انتخاب نیروی‌انسانی مناسب در ابعاد جسمی و روانی برای انجام صحیح، دقیق و به هنگام وظیفه اطفاء حریق و امداد و نجات (بند 14 ماده 55 قانون شهرداری مصوب 1334) اجرایی می شود.

به گفته خندان دل ، استخدام نیرو در آتش نشانی برای رشته های شغلی راننده وسائط نقلیه تندرو سنگین (برای تصدی پست آتش‌نشان راننده سنگین) و رشته شغلی کاردان آتش‌نشانی (برای تصدی پست آتش‌نشان، متصدی ارتباطات، نجات غریق و آتش‌نشان راننده سبک) و عناوین مشابه تدوین شده است.

وی افزود: این دستورالعمل شامل «هشت» فصل تعاریف ، شرایط ورود به فرایند آزمون ، فرآیند برگزاری آزمون ، آزمون عملی ، اعلام نتایج، سایر موارد، نظارت بر برگزاری آزمون و پیوست های دستورالعمل است که در آن شرایط عمومی و اختصاصی برای استخدام در مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی و چگونگی فرایند برگزاری آزمون تبیین شده است.

خندان دل در ادامه اظهار کرد: همچنین برای اولین بار برگزاری آزمون عملی قبل از آزمون تخصصی در این دستورالعمل پیش‌بینی شده است و شهرداری‌ها و استانداری‌ها می‌توانند براساس شرایط و امکانات مربوط اقدام به برگزاری آزمون عملی قبل از آزمون تخصصی نمایند.

رئیس سازمان شهداری ها و دهیاری های کشور در ادامه افزود : توزیع سهمیه استخدامی هرشهرداری و هر شهرداری کلانشهر در سقف سهمیه استخدامی ابلاغی با در نظر گرفتن معیارها و شاخص‏های مربوط، به شوراهای اداری و استخدامی شهرداری‌ها تفویض گردیده است.

وی در ادامه عنوان کرد : همچنین براساس این دستورالعمل از این پس استخدام برای مشاغل عملیاتی در رشته شغلی آتش‌نشان صرفا مدارک تحصیلی کاردانی در رشته‌های تحصیلی پیش‌بینی شده در دستورالعمل امکانپذیر می‌باشد و مدرک تحصیلی دیپلم از شرایط احراز برای داوطلبان استخدام در رشته شغلی مذکور حذف گردید.

یه گزارش ایسکنیوزا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، خندان دل ادامه داد: با توجه به اینکه برگزاری آزمون‌ استخدامی در مشاغل عملیاتی آتش‌نشان به استانداری‌های ذیربط و شهرداری‌های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر تفویض گردیده است، ضوابط مربوط به واگذاری به موسسات ذیصلاح با حفظ حق نظارت به همراه تعهدات مربوط در این دستورالعمل نیز تشریح شده است.
کد خبر: 228138

وب گردی

وب گردی