ندیمی0
ایسکانیوز؛پلاس+/ اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی، دو اشکال بزرگ اقتصاد ایران است که رهبر انقلاب در دیدار  خود با مردم آذربایجان بر آن تأکید کردند. از نظر ایشان اقتصاد نفتی «یعنی ما نفت را که سرمایه‌ی ماندگار ما است و امکان ارزش افزوده‌ی چندین برابری در آن وجود دارد، از زیر زمین بکشیم بیرون، خام خام بفروشیم به دنیا، پولش را بگیریم و صرف امور جاری کشور بکنیم؛ خسارت از این بالاتر نمی‌شود.»
ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  درباره راهکارهای حل مشکل اقتصادی کشور با بیان اینکه، استراژدی ها و رویکرد ها هدف نیستند، عنوان کرد: در حقیقت به طور طبیعی استراژدی و رویکرد ها هدف نیستند بلکه صرفا برای این رخ می دهند که برخی از مسائل روشن شود و مقام معظم رهبری هم منظورشان از ما می توانیم در تمامی عرصه ها همین مسئله است.

او در ادامه افزود: به طور مثال ما قرآن می خواهیم تا آن را به طور کامل درک کنیم و درک از آن را همواره در تمامی مسائل به کار بگیریم و این اتفاق دقیقا در قانون هم رخ می دهد، در حقیقت ما قوانین را می خوانیم تا آن را درک و اجرا می کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در راستای ما می توانیم واردات را کم و صادرات را زیاد دانست و در این باره گفت: در حقیقت اگر می خواهیم به ما می توانیم در تمامی عرصه ها دست یابیم بیش از هر چیزی باید واردات را کم و صادرات را زیاد کنیم در واقع ما باید از اشتغال خود دفاع کنیم و آن را ارتقا بدهیم.

ندیمی با بیان اینکه، ما باید به رویکر ها عمل و نه صرفا در گفتار به آن ها اشاره کنیم، عنوان کرد: به عقیده ی بنده مباحث رویکردها به شدت ضرورری هستند و باید به شکلی جدی به آن ها پرداخته شود نه اینکه صرفا در گفتار به آن ها اشاره کنیم. ما باید در اجرای رویکردها برای اهداف خود بیشتر تمرکز کنیم تا به نتیجه ای مطلوب دست یابیم.

او با بیان اینکه صادرات از نفت را باید به غیر نفت برسانیم عنوان کرد: ما باید بیش از هر چیزی واردات را کم و مدیریت را دو چندان بالا ببریم و از سوی دیگر صادرات را زیاد کنیم و آن را از نفت به غیر نفت برسانیم.

او در ادامه افزود: ما باید به اشتغال داخلی بپردازیم و در صنعت، کشاورزی و معدن پیشرفت های چشمگیری داشته باشیم.
کد خبر: 228297

وب گردی

وب گردی