ایسکانیوز؛پلاس+/ اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی، دو اشکال بزرگ اقتصاد ایران است که رهبر انقلاب در دیدار خود با مردم آذربایجان بر آن تأکید کردند. از نظر ایشان اقتصاد نفتی «یعنی ما نفت را که سرمایه‌ی ماندگار ما است و امکان ارزش افزوده‌ی چندین برابری در آن وجود دارد، از زیر زمین بکشیم بیرون، خام خام بفروشیم به دنیا، پولش را بگیریم و صرف امور جاری کشور بکنیم؛ خسارت از این بالاتر نمی‌شود.»ایشان در روز ملی مهندس هم ، تلاش‌ها و دستاوردهای علمی مهندسین پس از دفاع مقدس و حضور در مسئولیت‌های اساسی را نیز مهم برشمردند و تأکید کردند: بايد تلاش كنيد در بخش‌هاي مختلف کشور مسئله «ما مي‌توانيم» را در عمل به مردم نشان دهيد و با شناخت خلأها و نیازهای کشور، به سمت انجام کارهای نکرده و زمین مانده بروید.

عباس فلاحی بابا جان عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه، رهبری کلمات کلیدی برای توسعه ی کشور به کار برده اند، عنوان کرد: در حقیقت مقام معظم رهبری هموارد از کلمات کلیدی برای توسعه ی کشور استفاده می کنند به طور مثال اقتصاد مقاومتی اما شاهد هستیم که هیچگونه اقدامی تا به حال برای این مسئله انجام نشده است.

او در ادامه افزود: دولت باید در تمامی عرصه ها نیاز های ملی و مردم را همواره تامین کند و بی شک در یکسالی که گذشت باید این اقدامات را انجام می داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، مردم کشور ما را جسور، صبور و فکور دانست و در این باره گفت: از آن جایی که مردم کشور ما بسیار جسور و صبور هستند ما باید همواره تولیدات داخلی را بالا ببریم چرا که یکی از اساسی ترین ریشه های همین مسائل است. در حقیقت مردم باید عوامل تولیدات داخلی را طراحی کنند و مدیران هم نیازهای مردم را برطرف سازند.

او در ادامه افزود: بی شک هر چیزی که در کشور تولیدی باشد و این تولیدات روز افزون شوند ما می توانیم بگوییم که همواره روی پای خود ایستاده ایم و اگر روزی امریکا از تحریم ها دست برنداشت ما محتاج آن ها نباشیم

فلاحی با بیان اینکه، تمامی مسائل در تولیدات تداعی می شود عنوان کرد: به عقیده ی بنده تمامی" ما می توانیم "ها در تولیدات تداعی می شوند و اگر تولیدات داخلی و ملی را توسعه دهیم مشکلات اقتصادی کشور هم از سوی دیگر برطرف می شود، در حقیقت اگر هزینه هایی که در داخل کشور انجام می دهیم ان ها را صرف تولیدات ملی می کردیم می توانستیم به اشتغال جوانان هم بیش از هر چیزی کمک کنیم.

او در ادامه افزود: افزایش تولیدات داخلی نجات دهنده ی اشتغال مردم ما هستند و بی شک اقتدار ملی را حفظ می کنند
کد خبر: 228377

وب گردی

وب گردی