ایسکانیوز؛پلاس+/ اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی، دو اشکال بزرگ اقتصاد ایران است که رهبر انقلاب در دیدار  خود با مردم آذربایجان بر آن تأکید کردند. از نظر ایشان اقتصاد نفتی «یعنی ما نفت را که سرمایه‌ی ماندگار ما است و امکان ارزش افزوده‌ی چندین برابری در آن وجود دارد، از زیر زمین بکشیم بیرون، خام خام بفروشیم به دنیا، پولش را بگیریم و صرف امور جاری کشور بکنیم؛ خسارت از این بالاتر نمی‌شود.»ایشان در روز ملی مهندس هم ، تلاش‌ها و دستاوردهای علمی مهندسین پس از دفاع مقدس و حضور در مسئولیت‌های اساسی را نیز مهم برشمردند و تأکید کردند: بايد تلاش كنيد در بخش‌هاي مختلف کشور مسئله «ما مي‌توانيم» را در عمل به مردم نشان دهيد و با شناخت خلأها و نیازهای کشور، به سمت انجام کارهای نکرده و زمین مانده بروید.

سید سعید زمانیان عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه، رهبری تاکید دارند که مسئولین و دولت ما قدرتمند هستند، عنوان کرد: در حقیقت "ما می توانیم" که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند قدرت بالای دولت و مسئولین است. ایشان با بیان چنین مسئله ای بیان کردند که کشور ما از امکانات بالایی برخورددار است که باید بیش از هر چیزی از آنها استفاده کنیم.

او در ادامه افزود: با توجه به آنکه امکانات و قدرت بسیار بالایی در تمامی زمینه ها داریم اما با یک برنامه ریزی خوبی روبرو نیستیم .

عضو کمیسیون بودجه مجلس به کار گیری نیروهای انسانی در عملی شدن ما می توانیم را به شدت موثر دانست و در این باره گفت: در حقیقت اگر ما نیروهای انسانی و تمامی منابع را در تمامی عرصه ها به کار می گرفتیم بی شک به موفقیت بسیار بالایی دست پیدا می کردیم. در واقع ما در برخی از راهنمایی های ارزشمندی که رهبر می کنند توجه ای نمی کنیم و زمانی که دیگر وقتی برای انجام وجود نداشت افسوس می خوریم.

زمانیان با بیان اینکه، با همدلی های بین مردم و مسئولین بسیار از مشکلات برطرف می شود، عنوان کرد: متاسفانه این روزها با مشکلاتی روبرو هستیم که چاره ی آن در همدلی و همدردی مردم و مسئولین با یکدیگر استو اگر این اتفاق به درستی رخ دهد بی شک ما می توانیم گفتار های خود را به عمل تبدیل سازیم و کار عملیاتی انجام دهیم.

او توانمندی ها کشور ما را در تمامی عرصه ها بالا دانست و در این باره گفت: در حقیقت توانمدی های کشور ما آنقدر بالا است که ما می توانیم در تمامی عرصه ها چه اقتصادی و چه سیاسی و فرهنگی ورود پیدا کنیم و به موفقیت قابل قبولی برسیم البته به شرط آنکه برنامه ریزی های مطلوبی هم برای رسیدن به این راه داشته باشیم.
کد خبر: 228429

وب گردی

وب گردی