تهران - ایسکانیوز: دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان در تکمیل اخبار خود از پرونده زمین خواری ورزشی در اصفهان اعلام کرد حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از اموال زمین خواران و سودجویان اراضی ورزشی توقیف شد.

به گزارش ایسکا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، 13 نفر از افراد موثر در زمین خواری به اتهام فروش مالی غیر و تصرف عدوانی، شناسایی، دستگیر و راهی زندان شدند و حدود 230 میلیارد ریال از اموال آنها توقیف شده است.

براساس گزارش دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان، در سال 1368 به دستور دولت، 1100 هکتار از اراضی به نام تربیت بدنی استان اصفهان به نمایندگی دولت ثبت شد. این زمین ها 2500 معارض، مالک و کشاورز داشت.

حدود 300 میلیارد ریال از حساب اعتبارات عمرانی و جاری توسط دادگاه‌ها به نفع معارضین برداشت و تحویل داده شد و بخش عظیمی از این اراضی، توسط برخی از افراد سودجو و فرصت طلب ساخته شد و یا تحت کشت، خرید و فروش قرار گرفت. حدود 1600 پلاک زمین یا کاربر مسکونی توسط دولت به عنوان جایگزین این زمین‌ها در شهرهای بهارستان، خورزوق، شاهین شهر و دولت آباد به معارضین اهدا شد، اما اراضی به اداره کل ورزش و جوانان اصفهان عودت داده نشد.

در این راستا 13 نفر از افراد موثر در زمین خواری به اتهام فروش مالی غیر، تصرف عدوانی، شناسایی، دستگیر و راهی زندان شدند و حدود 230 میلیارد ریال از اموال آنها توقیف شد. متهمان بازداشت شده پس از انجام تحقیقات اولیه هم اکنون با وثیقه های میلیاردی فعلا آزاد هستند و مراحل نهایی تحقیق و صدور کیفر خواست در حال انجام است.
کد خبر: 228620

وب گردی

وب گردی