تهران-ایسکانیوز: گردهمایی خیرین همدل با حضور سیدعباس پور هاشمی، مشاور وزیر بهداشت و قائم مقام دبیرکل مجمع خیرین سلامت، دکتر پروین داداندیش، رئیس  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و دکتر مستوره عزت زاده معاون فرهنگی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و با حضور پرشور دانشجویان در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب برگزار شد.

بدون کمکهای مردمی، دولت در بخش سلامت نمی تواند کاری از پیش ببرد

در ابتدای این مراسم مشاور وزیر بهداشت وقائم مقام رییس مجمع خیرین سلامت از جمع آوری بیش از سه هزار میلیارد تومان کمکهای مردمی از سوی این مجمع خبر داد و بر ضرورت استفاده از کمکهای مردمی برای حل مشکلات سلامت تاکید کرد.

دکتر پورهاشمی در نخستین گردهمایی یاران همدل واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی، سخنانش را با یاد خاطراتی از حزب جمهوری اسلامی آغاز کرد و با بیان اینکه ما از بازماندگان حزب جمهوری اسلامی هستیم، گفت: نخستین واحد امدادی که پس از انقلاب تشکیل شد در آن زمان و به دستور مرحوم شهید بهشتی بود، زمانی که ما این واحد مردمی را برای کمک به مردم ایجاد کردیم هیچ چیز نداشتیم اما حالا ببینید که با کمک های مردمی چه کارهای بزرگی در کشور انجام شده است.


وی با بیان اینکه سابقه مشارکت های اجتماعی ایرانیان به سالهای قبل از اسلام باز می گردد، گفت: انقلاب اسلامی جانی دوباره به این کمکهای مردمی داد بطوریکه که در همان ماه های نخست پیروزی انقلاب فرمان تشکیل کمیته امداد، بسیج سازندگی، جهاد سازندگی از سوی حضرت امام صادر شد.


قائم مقام مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه کار خیر را باید از خانواده ها شروع کنیم، اظهارکرد: در قانون مصوبات زیادی برای استفاده از مشارکت های مردمی پیش بینی و مورد حمایت قرار گرفته است تا زمینه های همکاری خیرین و ورود به این مهم هرچه بیشتر مهیا گردد. کار خیر در اولین قدم بازخورد مثبت خود را نشان خواهد داد، کما اینکه آثار پر خیر و برکات سرشاری را با خود به همراه خواهد داشت که می توان از نشاط معنوی به عنوان اولین پیامد این عمل نیکو یاد کرد.


پورهاشمی با اشاره به نمونه های موفق همراهی خیرین در زمینه زیر ساخت های ضروری و ماندگار به سابقه موفق همراهی خیرین در زمینه های علمی و درمان اشاره کرد و خاطر نشان کرد:


از زمانی که درمان در کشور به شکل علمی کار خود را آغاز کرد، از آن سو مردم نیز از کمک های خیرانه و داوطلبانه خود دریغ نکرده و از ابتدا حضور جدی در بخش سلامت نشان دادند که با یاری خدا و نیت خیر خواهانه خیرین نتایج بسیاری در این زمینه به جای مانده است.


وی با تاکید براینکه به مشارکت و همراهی مردمی در حوزه سلامت بسیار به دولت کمک خواهد کرد، گفت:مردم به اشکال مختلف در کار خیر سهیم می شوند و هرکدام گوشه ای از کار ها را با امکاناتی که در اختیار دارند، بر عهده می گیرند. با این روند کارهای بسیار خوبی می توان انجام داد، همراهی و مشارکت مردمی در حوزه سلامت امری لازم و ضروری است.


پورهاشمی در ادامه به ذکر نمونه های موفق همکاری مردمی و دولت در زمینه رفع زیر ساختها فعالیت خیرین مدرسه ساز  به عنوان یکی از نمونه های موفق ، افزود: 15 سال پیش دولت با کمبود مدارس روبرو بود، اما خیرین مدرسه ساز وارد عمل شده و امروز به یاری خدا هیچ مشکلی در تعداد مدارس وجود ندارد.


مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اهداف تاسیس مجمع خیرین سلامت خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این مجمع عمل به رهنمودهای رهبری و کمک به دولت بوده است و خوشبختانه امروز این مجمع موفق به جمع آوری سه هزار میلیارد تومان کمک مردمی شده است.


وی با تأکید بر مشارکت مردم در امور خیریه از ابتدای انقلاب اسلامی در کشور اظهار کرد: همچنین 13 میلیون مترمربع زمین از سوی مردم هدیه شده است و 2600 واحد از ببمارستان ها، خانه های بهداشت، مراکز درمانی توسط مردم ساخته شده است، بطوریکه که تنها یکی از خیرین 400 میلیارد تومان با هدف استفاده در زمینه های عام المنفعه سرمایه گذاری کرده است.


پورهاشمی در انتهای سخنرانی خود از اعلام آمادگی مجمع خیرین سلامت با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: مجمع خیرین سلامت آمادگی دارد تا هرگونه همکاری با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه این دانشگاه داشته باشد.


با پیشنهادها و حضور فعال مسئولین دانشگاه را یاری و همراهی کنید


در ادامه این گردهمایی دکتر پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با همکاری و تعامل دانشجویان و تلاش مسئولان هر روز بهتر از دیروز می شود، گفت: تلاش می کنیم خدماتی درشأن دانشجو ارائه و محیط خوبی برایشان فراهم کنیم.


رئیس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در همایش خیر خواهان همدل ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری همایش خیر خواهی و مشارکت فعال دانشجویان، گفت: مسئولین واحد تلاش های روز افزونی را در جهت فراهم کردن محیطی علمی و دارای درجه و شأن دانشجویان عزیز را که آینده سازان این مرز و بوم به شمار می آیند را انجام داده اند البته در این راه نیاز زیادی به همراهی و همفکری دانشجویان احساس می شود تا بتوان مشکلات و کاستی ها را در جهت پیشرفت و به روز آمدتر کردن دانشگاه در کمترین زمان دست یافت یا با نقاط قوت را با تکیه بر ذهن خلاق توانایی های بالقوه دانشجویان تقویت کرد.

داداندیش با بیان اینکه فعالیت در کانون هایی مانند خیرخواهان همدل و نظایر آن می توان تاثیرات زیادی بر جامعه برجای گذاشت، گفت: فعالیت های این چنینی در زندگی آینده دانشجویان نیز تاثیرگذار است والبته جامعه را از فکر و نیروی فعال دانشجویان بهره مند می کند. این امر ضمن ترویج فرهنگ حسنه خیر خواهی توانایی های جوانان را نیز نمایان می کند که در آینده نتایج مثبت آن بیشتر نمایان خواهد شد.

رییس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید به اینکه دانشجویان گروه های مرجع هستند، گفت: شما دانشجویان تاثیر زیادی بر جامعه می گذارید، دانشجویان همیشه به دلیل روحیه و علاقه شان همیشه و در همه حال گروه های مرجع جامعه محسوب می شوند، که بایستی با جهت دهی مثبت به این نیروی عظیم که در جامعه ما بخش قابل توجهی از جامعه را به خود اختصاص داده است بهره مند شد.

رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در پایان سخنانش همچنین از دانشجویان خواست در جهت تغییر و بهتر شدن سمت و سوی جامعه مسئولان را در جریان خواستهای خود قرار دهند.

در انتها، این گردهمایی با اجرای زیبا و دلنشنین گروه موسیقی آذری زبان به پایان رسید.

این مراسم در ابتداد قرار بود با حضور فاطمه هاشمی رئیس بنیاد امور بیماری های خاص و دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود، اما به دلیل کسالت و دغدغه‌های کاری این دو نتوانستند در مراسم حضور پیدا کنند.
کد خبر: 229315

وب گردی

وب گردی