ایسکانیوز؛پلاس+/ :تصور کنید مشروبات الکلی در قرن بیست و یکم کشف می شدند، به احتمال زیاد از آن به عنوان "ماده مخدر کشنده" نام برده می شد و پوستر های گوناگونی در سطح شهر ها برای مبارزه با گسترش آن نصب می شد. مردم به پلیس زنگ می زندند و با ترس گزارش می دادند که افراد مست در خیابان های اطراف خانه آن ها مشغول گشت زنی و تلو تلو خوردن هستند. پلیس هم با این افراد همانند مجرمان برخورد می کرد.
اما با این حال، الکل در بریتانیا و بسیاری از کشور های دیگر کاملا قانونی است و تنها منع قانونی مصرف الکل که اشد مجازات را با خود به همراه دارد، رانندگی در حین مستی است.
تحقیقات جدید دانشمندان که به بررسی و مقایسه مواد مخدر مختلف پرداخته اند. نشان می دهد که ماریجوانا در حال حاضر کم خطر ترین ماده مخدر است.

ماریجوانا که در انتهای لیست این دانشمندان قرار گرفته ، به ادعای این دانشمندان کم ریسک ترین ماده مخدر در برابر هروئین و شیشه است.
این دانشمندان در بررسی های خود تنها به آمار مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر بسنده نکردند و میزان آسیب های اجتماعی،روحی و سلامتی این مواد را نیز مورد آزمایش قرار دادند.
این تحقیقات به هیچ عنوان مصرف ماریجوانا را بی خطر و یا حتی کم خطر نمی داند، با این حال عوارض آن را بسیار کمتر از مواد مخدر دیگر عنوان کرده است. حتی مصرف آن در مقابل الکل که بسیاری از افراد آن را موضوعی عادی می پندارند، بسیار کم خطر تر عنوان شده است.

این تحقیقات با پشتیبانی پلیس ایالتی کلرادو انجام گرفته است.کلرادو اولین ایالت آمریکا بود که مصرف ماریجوانا را آزاد کرد.براساس آمار پلیس،‌ این آزادی مصرف تنها دست دلالان و قاچاقچیان را کوتاه کرده است و عوارضی را به دنبال نداشته .

براساس تحقیقات این دانشمندان، مصرف ماریجوانا 114 برابر کم خطر تر از مصرف الکل است.
کد خبر: 229502

وب گردی

وب گردی