تهران-ایسکانیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تکنولوژی ایران می‌تواند در اختیار سایر کشورهای همسایه نیز باشد و آن‌ها می‌توانند روی قدرت نظامی ایران حساب کنند.

 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امکانات و تجهیزات  سپاه پاسداران برای صیانت از منافع ملی و حفاظت کشور قابل توجه  است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران از یک نیروی توانمند و هوشمند در آب‌های عمان برخوردار بوده و می‌تواند با کمک سایر کشورهای حوزه خلیخ فارس امنیت را در منطقه مهیا سازد.

وی با بیان اینکه ضرورتی برای حضور بیگانگان در آب‌های منطقه وجود ندارد، عنوان کرد: تکنولوژی ایران می‌تواند در اختیار سایر کشورهای همسایه نیز باشد و آن‌ها می‌توانند روی قدرت نظامی ایران حساب کنند.

رئیس قوه مقننه افزود: اگر ایران توانمندی‌هایی را به دست آورده در کنار کشورهای همسایه از این توانمندی استفاده خواهد کرد و این داشته‌ها در مقابل قدرت‌های بزرگی بوده که سعی دارند به منطقه و سینه ملل مسلمان چنگ زنی کنند.

لاریجانی با بیان اینکه کشورهای منطقه بدانند با افزایش ناو نمی‌توانند شرایط منطقه را عوض کنند، افزود: این کشورها باید تجدید نظری در رفتارهایشان  داشته باشند. تمهیدات خوبی در این زمینه اندیشیده شده و این موضوع یک ظرفیت مهم برای کشور و منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) در روابط دیپلماتیک گفت: اصولا هر چه مولفه‌های استقلال را بیشتر نمایان کنیم، در گفت‌وگوهای بین المللی نیز به نتایج مثبتی دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری گفت: ایشان چند سال پیش بر رونق اقتصاد و پس از آن به اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، این موضوع بیانگر تبین نقشه راه روشن از سوی ایشان است.

لاریجانی در خصوص توجه مجلس به بنیه دفاعی در بودجه نیز گفت: مجلس در بودجه سال 94 توجه خاص و بی‌نظیری به بودجه بنیه دفاعی کشور داشته که این موضوع در اقتدار کشور تاثیرگذار است. در حوزه سیاسی هم  هر چه بر همگرایی افزوده شود، شاهد دست پر تر بودن در صحنه‌های بین المللی می‌شود.
کد خبر: 229684

وب گردی

وب گردی