تهران-ایسکانیوز: عضو حزب مردم سالاری پیرامون هشدار وزیر کشور درباره رواج پول‌های کثیف  و کابرد آن برای کسب کرسی‌های قدرت،گفت: پول‌های حاصل از فروش مواد مخدر که  وارد بحث فعالیت‌های انتخابی می شود بحث هولناکی است و بایستی شفاف سازی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: مشخص نیست که چه کسانی تا کنون این پول ها را گرفته اند و باید این موضوع مشخص شود تا رسانه‌ها در  مورد افرادی که مورد حمایت گروه های مافیایی بودند شفاف سازی کنندو شورای نگهبان به عنوان یک ناظر می تواند فعالیت های زودهنگام و هزینه‌های بی حد و حصر را رصد کند.

او  با بیان اینکه کسانی که با چنین پول هایی می خواهند وارد مجلس شوند در پی ورود نامشروع به مجلس هستند گفت: باید این افراد به طور دقیق مشخص شوند لذا برخی افراد به پول‌های هنگفت و افسانه‌ای برای فعالیت‌های انتخاباتی دسترسی دارند که به طور مثال تبلیغات زودهنگام توسط پیام های کوتاه انبوهی که در مناسبات روزمره ارسال می‌شود از این دسته است و با توجه به هزینه‌های بالایی که دارد معلوم نیست که این پول ها از کجا می آید.

عضو حزب مردم سالاری با بیان اینکه منبع این پول‌ها نمی تواند از مال حلال باشد بلکه از جاهای خاصی تأمین می شود،بیان کرد: اگر شورای نگهبان نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رصدی پیرامون منابع مالی ستادها و کاندیداها داشته باشند می توانند هزینه ها را مشخص کنند.

قنبری با بیان اینکه رواج پول های نامشروع در فعالیت های انتخاباتی یک خطر جدی است گفت: اگر گروه‌های مافیایی نمایندگانی را به مناطق مختلف برای تأمین اهداف خود و کسب کرسی‌های قدرت بفرستند معلوم نیست چه اتفاقی در انتظار کشور خواهد بود و باید این وضعیت مورد توجه جدی قرار گیرد لذا فعالیت های انتخاباتی آینده بسیار حاد پیچیده است.

او با تأکید بر اینکه باید ریشه فساد خشکانده شود افزود: شورای نگهبان باید به صورت جدی تری فعالیت های زودهنگام و منابع مالی که در این ستادها جابه جا می شود مورد مداقه قرار دهد.لذا وقتی در یک حوزه کوچک انتخاباتی هزینه‌های میلیاردی می شود مشخص است که برای اهداف از پیش تعیین شده این کار صورت گرفته چرا که کل حقوق یک نماینده در طی 4 سال اگر به دنبال پول حلال باشد یک صدم خرج های تبلیغاتی نخواهد بود.

عضو حزب مردم سالاری با بیان اینکه باید به دیدگاه های کاندیداهای انتخابات مجلس آتی توجه شود گفت: دیدگاه هایی که در چارچوب نظام هستند باید بتوانند عادلانه حضور داشته  و نباید در تأیید و رد صلاحیت‌های شورای نگهبان جناحی برخورد شود.
کد خبر: 229872

وب گردی

وب گردی