تهران - ایسکانیوز:محمود پاک نیت معتقد است:  مجسمه‌ها فضای شهر را دگرگون می کنند زیرا این آثار در زیبایی فضای شهری نقش مهمی دارند.

محمود پاك نيت

به گزارش  ایسکانیوز: محمود پاک نیت، بازیگر باسابقه در حاشیه برپایی چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری، درباره استفاده از مجسمه در شهر گفت: به طور کلی هر کاری که شهرداری برای زیباسازی شهر انجام می‌دهد قابل تقدیر و قدردانی است زیرا مردم بیشتر ساعات روز را در فضای شهری سپری می‌کنند.
این بازیگر در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال مدتی است که در میادین، اتوبان‌ها و... از مجسمه‌هایی استفاده می‌شود که این آثار بسیار زیبا و دیدنی هستند در نتیجه فضا را جالب‌تر کرده‌اند. به نظر من این قبیل کارها باید به صورت گسترده‌تر و در شهرهای مختلف انجام شود.
پاک‌نیت افزود: باید توجه داشته باشیم که استفاده از مجسمه در فضای شهری مدت‌هاست که در تمامی کشورها انجام می‌شود و ما اولین کشوری نیستیم که این کار را انجام می‌دهیم در نتیجه باید استفاده از آثار هنری را در فضای شهری در اولویت قرار دهیم.
محمود پاک نیت در ادامه تاکید کرد: هر چیزی که باعث زیبایی شهر شود به روحیه مردم هم کمک می‌کند و سبب می‌شود بینندگان شاداب‌تر شوند و روحیه پیدا کنند.
این بازیگر خاطرنشان کرد: در خانه هر کدام از ما یک مجسمه یا یک نقاشی وجود دارد که سبب می‌شود فضای خانه تغییر کند در نتیجه شهر ما خانه دوم ما است و باید از آثار هنری در شهر استفاده کنیم تا فضای شهرها دگرگون شود.
پاک‌نیت بیان کرد: مجسمه‌های شهری با همه اقشار جامعه سخن می‌گویند و در مردم حس تعلق ایجاد می‌کنند در نتیجه این آثار به فضای شهری هویت می‌بخشند.
لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی تا ۱۱ اسفندماه در باغ موزه قصر، میزبان عموم علاقمندان به هنر است.
کد خبر: 229893

وب گردی

وب گردی