تهران - ایسکانیوز:هنرمندان مجسمه‌ساز تایوان و بلاروس از تجربه حضور درنخستین سمپوزیوم بین‌المللی کیش می‌‏گویند.

12

به گزارش  ایسکانیوز، لین لی جین هنرمند اهل تایوان که در نخستین سمپوزیوم مجسمه کیش شرکت کرده است درباره تجربه ساختن مجسمه در این سمپوزیوم گفت: طرح ساده‏ای را برای اثری که قرار است در سمپوزیوم کیش بسازم انتخاب کردم. اثر من "آسایش" نام دارد، فکر کردم بهتر است که من طرحی ساده را برای ساخت مجسمه‌ام انتخاب کنم. طرحی که بتواند به قلب و روح مخاطب نفوذ کند و نشان دهنده احساساتم باشد و در سادگی زیبایی نهفته است.

11

او همچنین درباره حضور در کیش نیز گفت: این جزیره مکانی طبیعی و چشم‌نواز است، کار کردن در چنین محیطی همراه با دیگر مجسمه‎سازان بسیار دوست‎داشتنی است، به ویژه آنکه هنگام ساختن مجسمه مردم هم در محل سمپوزیوم حضور پیدا می‌کنند و در باره کار‌های ما نظر می‌دهند.
لی جین درباره این موضوع که رقابت در فضای سمپوزیوم تا چه اندازه برای مهم است نیز توضیح داد: برایم هم رقابت مهم است و هم پیدا کردن ایده‌های مختلف و متفاوت از دیدن کارهای دیگر مجسمه‌سازان که برایم فوق‌العاده جذاب و مهم است.
همچنین ویکتار کپاچ دیگر هنرمند حاضر در این سمپوزیوم درباره حضور در این رویداد هنری گفت: این نخستین بار است که به ایران سفر می‌‎کنم با این وجود در سمپوزیوم‎هایی که در کشورهای دیگر برگزار شده است با هنرمندان ایرانی آشنا شده‌ام و معتقدم که آنان هنرمندان خوبی هستند.
وی درباره اثر بدون عنوانی که اکنون در کیش روی آن کار می‌‏کند گفت: این اثر تغییرات آب و موجو‎های تودرتوی آن را نشان می‌‏دهد. آب با جزر و مد و تبخیر مدام در حال تغییر است، نمی‌‏‎توان آن را پیش بینی کرد و به نظرم این عنصر روح خاصی دارد که می‌‏توان از آن برای ساختن یک مجسمه استفاده کرد.
این هنرمند اهل بلاروس درباره کار کردن با سنگ تراورتن نیز اظهار کرد: مجسمه‌سازی با سنگ کار بسیار جذابی است، هر سنگی ویژگی خاص خود را دارد و من سال‌ها است که با سنگ مجسمه می‌سازم. به نظر من سنگ ما را تغییر می‌دهد و ما هم به عنوان گروهی مجسمه‎ساز سنگ را تغییر می‌دهیم.
کد خبر: 229937

وب گردی

وب گردی