تهران- ایسکانیوز:  دومین نشست از سری جدید نشست های ادبیات تطبیقی یک شنبه 10 اسفند در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دومین نشست از سری جدید نشست های ادبیات تطبیقی با عنوان «ادبیات بینا فرهنگی» یک شنبه 10 اسفند با حضور دکتر «نرجس خدایی» عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی واعضای گروه ادبیات تطبیقی در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

در این نشست پس از تأمل دربارۀ «نقد بینافرهنگی متون ادبی» و بررسی گسترۀ «ادبیات بینافرهنگی»، به­نمونه­هایی از آثار نسل­های گوناگون مهاجران اشاره می­شود که پیامدهای زیستن در کشاکش تضادهای فرهنگی را بازنمایی کرده­اند، یا از عناصر، نمادها و نشانه­های فرهنگ­های ناهمگون وام گرفته­اند. همچنین آن دسته از تحولات اجتماعی و مباحث نظری مورد توجه قرار می­گیرند که نقش مهمی در تکوین و تکامل این مجموعه داشته­اند. در ادامه، پس از نگاهی کوتاه به­تحولات فرمی و مضمونی «ادبیات بینافرهنگی» در آلمان، پرسش­هایی نیز دربارۀ رویکردها و چارچوب­های نظری مناسب برای تأویل متون بینافرهنگی مطرح می­شود.

گروه ادبیات تطبیقی خانه هنرمندان ایران تاکنون 18 نشست را به قلمرو های فرهنگی و مباحث نظری در حیطه ادبیات تطبیقی اختصاص داده است. لازم به ذکر است دبیر علمی این جلسات بر عهده دکتر بهمن نامور مطلق است.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند یک شنبه 10 اسفند از ساعت 17 به تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.
کد خبر: 230186

وب گردی

وب گردی