تهران-ایسکانیوز: نخستین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان صبح امروز در تالار آدینه با حضور اعضای حزب سامان بختیاری، حسن یونسی، شهاب طباطبایی، مجید فراهانی دبیر کل موقت این حزب در حال برگزاری است.

گفتنی است، صادق خرازی، حمید عطریان فر، الیاس حضرتی نیز در این کنگره حضور دارند. در ابتدای این مراسم پیام سید محمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی به کنگره ندای ایرانیان قرائت شد.

نخستین کنگره سراسری ندای ایرانیان با شعار تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام، توسعه پایدار در حال برگزاری است. در حاشیه این مراسم شهاب طباطبایی به دلیل عارضه قلبی روانه بیمارستان شد.

در کنگره حزب ندای ایرانیان پنل آموزشی با حضور دکتر نسرین مصفا استاد دانشگاه تهران، دکتر احمد نقیب زاده، دکتر صادق خرازی و دکتر مجتبی صدریا و دکتر داوود فیرحی حضور دارند.

در این کنگره پیام رئیس دولت اصلاحات هم قرایت شد.

متن پیام بدین شرح است:



بسم اللّه الرحمن الرحیم


فراروی ملت شریف ایران که با انقلاب بزرگ اسلامی وارد مرحله تازه‌ای از تاریخ پر فراز و نشیب خود شده است، ‌ فرصت‌های فراوان و نیز تهدید‌های زیادی وجود دارد. خدا را سپاسگزاریم که در جهان آشفته کنونی و به خصوص اوضاع نگران کننده منطقه، ایران از ثبات و امنیت برخوردارد است.


گرچه همچنان تهدیدهای فراوان به خصوص از سوی قدرت‌هایی که انقلاب اسلامی را مانع تامین........ خود در ایران و منطقه می‌دانند وجود دارد. در عین هوشیاری در برابر تهدید‌ها باید در درون نیز همگان بکوشیم که فضای سیر به سوی آرمان‌های اصیل انقلاب و از جمله حاکمیت مردم بر سونوشت خود و همه لوازم پایدار شدن جمهوری اسلامی که دست آورد این انقلاب است تقویت شود و آزادی‌های اساسی تامین گردد و حکومت خود را پاسخگوی مردم بداند و از همه نیرو‌ها برای پیشرفت همه جانبه کشور و تامین حقوق اساسی ملت و ریشه کن کردن فقر و فساد بهره گیری کند و به یاری حضرت پروردگار و کشور به سلامتی مرحله گذار به فضای آزاد و اعتماد و حاکمیت عقلانیت را طی کند.


آنچه مهم است همبستگی ملی و پافشاری بر منافع اصیل و ارزش‌هایی است که هم انقلاب را پدید آورده است و هم عامل اصلی استواری و پیشرفت کشور و ملت است. در ایران گرایش‌ها و رویکردهای متفاوتی نسبت به مسایل در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و آنچه باید مد نظر باشد اینکه اختلاف‌ها لطمه‌ای به وحدت پیرامون اصول و ارزش‌های اصیل و دفاع از حقوق مردم و تامین منافع و مصالح ملی نزد. 



ایران عزیز به همه نیرو‌ها و اندیشه‌ها و توان‌هایی که می‌توانند و باید در چارچوب قانون اساسی عمل کنند نیاز دارد و پیش و بیش از همه حاکمیت و نیز گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید به قانون و حقوق مردم و منافع ملی پایبند باشد. 



در این عرصه، تنوع عامل پویایی و اصلاح اندیشه‌ها و راهکارهاست و باید زمینه حضورهمگان با هر گرایش و رویکردی فراهم باشد تا بتوانند در فضای امن و آزاد به وظیفه خود عمل کنند. با استقبال از حضور «حزب ندای ایرانیان» در عرصه برای همه کسانی که دلسوز ملک و ملت‌اند و سربلندی کشور و عزت مردم و حل مشکلات را به صورت اصولی می‌خواهند آرزوی کامروایی می‌کنم و امیدوارم اولین همایش سراسری حزب ندای ایرانیان برای اعضا و هواداران محترم کشور منشا خیر باشد.





کد خبر: 230257

وب گردی

وب گردی