آخرین شب از دور رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا با دو نتیجه ی عجیب همراه بود. شکست آرسنال در خانه از تیم موناکو و باخت اتلتیکو مادرید، نایب قهرمان فصل گذشته ی این مسابقات. در این شب تیم های چهارم لوشامپیونای فرانسه و ششم بوندس لیگای آلمان شگفتی آفریدند و نیمی از راه صعود را ناباورانه پیمودند.

در آلمان شاگردان دیه گو سیمئونه امیدوار بودند با کسب حداقل یک تساوی در خانه بایرلورکوزن، در دیدار برگشت ‏کار راحت تری برای صعود داشته باشند اما در نهایت این مردان راجر اشمیت بودند که توانستند در این دیدار خانگی به پیروزی ‏برسند.‏ دو تیم در نیمه اول بدون گل به تساوی رسیدند اما در نیمه دوم، این لورکوزن بود که در دقیقه 57، توسط هاکان چالهان ‏اوغلو به گل رسید.

اما در لندن آرسنالی ها که امیدوار بودند بعد از سه فصل، بار دیگر فرصت حضور در ‏مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ را به دست بیاورند، با شکست سنگین خانگی مقابل موناکو، یک بار ‏دیگر در آستانه حذف قرار گرفتند.‏ در دقیقه 38 کندوگبیا گل اول را زد اما آنچه هواداران توپچی ها نمی خواستند ببینند در دقیقه 53 اتفاق افتاد. گلزنی بازیکن سابق منچستریونایتد در ورزشگاه اتحاد. یک حرکت خوب از مارتیال و پاس او برای بریاتوف، این ستاره بلغاری را با اوسپینا تک به تک ‏کرد و در حالی که سه بازیکن آرسنال در آخرین لحظه روی پای برباتوف تکل زدند، او با یک شوت ‏دقیق، حساب کار را 2-0 کرد.‏ در دقیقه 90 چمبرلین یک گل برای آرسنال زد تا تیم را به جریان مسابقات برگرداند اما لحظاتی بعد اشتباه او گل سوم موناکو را در پی داشت تا اندازه زیادی کار آرسنال تمام شده باشد.

سرمربی تیم آرسنال پس از شکست ناباورانه خانگی برابر موناکو در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تاکید کرد تیمش کنترل خود را بر بازی از دست داد و مستحق این شکست بود.
به گزارش رویترز از لندن ، آرسن ونگر که خود قبلا 7 سال مربی موناکو بود گفت :« ما در سطحی که لازم بود نبودیم اما گل سوم حریف حتی کار ما را برای بازی برگشت دشوارتر کرد.به نظر می رسید در جریان بازی بازیکنان تمرکز خود را از دست دادند و با هوشیاری کافی بازی را دنبال نکردند و البته بهای سنگینی هم برای آن پرداختند.»
ونگر افزود:« در 20 دقیقه ابتدایی ما تیم برتر بودیم و حتی می توانستیم از پیروزی خود مطمئن شویم اما تیم حریف از نظر بدنی بسیار قوی بود و ما هم بخت هایمان را از دست دادیم.البته فکر نمی کنم ما حریف را دست کم گرفته بودیم یا حداقل امیدوارم اینطور نبوده باشد.در این بازی تیم موناکو بسیار خوب کار کرد و ما ضعیف بودیم.»
ونگر افزود:« در مورد گل های دوم و سوم حریف هیچ توضیح و توجیهی ندارم.گویی که حواس بازیکنان به بازی نبود.تیم آرسنال در این بازی بیشتر با قلب خود بازی کرد تا با تفکر و مغز.حالا کار بسیار دشواری در بازی بعدی داریم.شاید با باخت 1 - 2 شانس کمی در زمین حریف داشتیم اما با باخت 1 - 3 این شانس بسیار کمتر شده است.»

 
کد خبر: 230436

وب گردی

وب گردی