تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اظهارات رحمانی فضلی گفت: وزیر کشور ناقل خبر است، وقتی به یقین نرسیده نباید چنین حرفی بزند، بنابراین اظهارات وی نیازمند تحقیق است. ما باید بدانیم چنین خبری چه زمانی و در کجا رخ داده است؟

 

ابراهیم آقا محمدی در گفتگو با ایسکانیوز در واکنش به اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر وجود پول های کثیف در سیاست و انتخابات اظهار داشت: وی ادعایی را مطرح کرده که صحت و سقم آن مشخص نیست که باید شفاف سازی کند.

وی ادامه داد: اگر چنین کسانی باشند و بخواهند از راه ناسالم و پول های غیر مشروع به جایی برسند و یا نماینده مجلس شوند، به طور قطع یک دقیقه هم صلاحیت کار را ندارند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: شورای نگهبان هم اگر به طور قطع احتمال ناسالم بودن مسیر انتخابات دهد و سلامتی برایش محرز نشود، احراز صلاحیت نمی کند.

وی که خود یکی از نمایندگان سوال کننده از وزیر کشور است درباره علت سوال نمایندگان گفت: وزیر کشور ناقل خبر است، وقتی به یقین نرسیده است نباید چنین حرفی بزند، بنابراین اظهارات وی نیازمند تحقیق است. ما باید بدانیم چنین خبری چه زمانی و در کجا رخ داده است؟

آقا محمدی ادامه داد: ممکن است موردی از این اتفاق ها هم وجود باشد، یا در یکی از شهرهای یک استان اتفاق بیفتد، نباید به کل کشور تعمیم داد.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی نظارتی در ستادهای انتخاباتی نداشته و نمی تواند دخالت کند، افزود: نظارت بر سلامت انتخابات وظیفه هیئت های اجرایی فرمانداری ها و هیئت های نظارت شورای نگهبان در شهر ها است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر وزیر کشور درباره گفته های خود سندی ارائه کند پرسش نمایندگان منتفی می شود. این مسئله ای نیست که براحتی از آن گذشت.هیچ کدام از بخش های حاکمیت از این مقوله نمی گذرند.چه کسی به این امر تن می دهد که یک قاچاقچی سرنوشت ملت را تعیین تکلیف کند؟ اگر اینگونه باشد که مملکت نابود شده و قابل تحمل نیست.
کد خبر: 230690

وب گردی

وب گردی