ایسکانیوز: یک قاضی آرژانتینی گفت، هیچ شواهدی دال بر تلاش دولت کریستینا فرناندز برای لاپوشانی در پرونده بمب‌گذاری مرکز یهودیان آمیا در سال 1994 وجود ندارد.


 به گزارش خبرگزاری رویترز، قاضی دانیل رافکاس، در مصاحبه‌ای گفت: در عوض شواهدی دال بر این وجود دارد که دولت کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهوری آرژانتین تمامی احتمالات را برای تحقیق و بررسی بمب‌گذاری مرکز یهودیان آمیا با دقت بررسی کرده است.


 این قاضی همچنین پرونده‌ای را که آلبرتو نیسمان، دادستان رسیدگی به بمب‌گذاری آمیا مطرح کرده بود، متوقف کرد. جسد نیسمان یک روز پیش از حضور در کنگره آرژانتین برای بحث درباره پرونده آمیا در ژانویه 2015 در خانه‌اش پیدا شد.


 بسیاری از آرژانتینی‌ها از تصمیم این مرد نگران و گفته بودند که دولت ممکن است در پرونده بمب‌گذاری مرکز یهودیان آرژانتین دخالت کند، ادعایی که قاضی رافکاس آن را رد می‌کند.


 در ژانویه سال جاری میلادی، دادستان نیسمان رئیس‌جمهوری آرژانتین را به تلاش برای لاپوشانی تحقیقات درباره این بمب‌گذاری که 85 کشته بر جای گذاشت، متهم کرد. چهار روز بعد در همان ماه نیز در حالی جسدش یافت شد که گلوله‌ای در سرش شلیک شده بود.


قاضی رافکاس همچنین به این مساله اشاره کرد که شواهد ارایه شده درباره پرونده آمیا دقیقا مغایر با آنچه است که نیسمان مدعی شده بود.


 گفتنی است فرناندز ادعای نیسمان را پوچ و واهی خوانده و گفته بود که وی فریب جاسوس‌ها را خورده است که همان جاسوس‌ها بعداً نیسمان را کشتند.


کد خبر: 230703

وب گردی

وب گردی