ایسکانیوز: حمد باقر قاسم زاده از آغاز راه اندازی پرواز هامبورگ – مشهد توسط شرکت هواپیمایی جرمانیا خبر داد و اظهار کرد: به دلیل اینکه مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر هامبورگ است این خط پروازی می تواند روابط فرهنگی دو کشور را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه جمعیت شهر هامبورگ حدود یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر است گفت: حدود ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت شهر هامبورگ مسلمان و از این میزان حدود ۳۰ هزار نفر نیز شیعه هستند.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی تسهیل در سفر مسلمانان هامبورگ به ایران را یکی از اهداف راه اندازی این خط پروازی اعلام کرد و افزود: چهارمین مسجد دنیا در هامبورگ است و از این جهات مشتاقان زیادی از این کشور برای زیارت حرم مطهر علی ابن موسی رضا (ع) وجود دارند.

قاسم زاده با بیان اینکه پرواز هامبورگ – مشهد روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه وارد فرودگاه مشهد می شود و نرخ آن حدود ۵۰۰ هزار تومان است ادامه داد: همچنین ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه همان روز مشهد را به مقصد هامبورگ ترک خواهد کرد. مدت این پرواز ۶ ساعت است که با هواپیمای ۳۵۰ نفره ایرباس ۳۱۹ انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی افزود: با اضافه شدن پرواز هامبورگ-مشهد، فرودگاه بین المللی مشهد در حال حاضر به ۲۰ مقصد بین المللی پرواز دارد.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی با اشاره به جریان خبری از سوی برخی رسانه ها مبنی بر رعایت نشدن حجاب اسلامی از سوی مهمانداران آلمانی این پرواز گفت: بر اساس قوانین بین المللی حاکمیت داخل پرواز قبل از پیاده شدن از هواپیما بر اساس قوانین کشور مبدا است اما در صورتی که کادر پروازی از هواپیما پیاده شوند باید قوانین کشور مقصد را رعایت کنند؛ از این جهت با توجه به اینکه کادر و میمهانداران این پرواز از هواپیما پیاده نشده بودند بنابراین قوانین کشور مبدا یعنی آلمان برای آنها جاری خواهد بود.

از هفته گذشته پرواز های تهران-برلین و تهران-دوسلدورف نیز توسط شرکت هواپیمایی جرماینا از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) راه اندازی شد.
کد خبر: 230780

وب گردی

وب گردی