تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 خاطرنشان کرد: رقیب ما زیاده خواه است و ایران تنها با زبان منطق و اصول اهداف خود را پیگیری می کند.

حسن کامران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز ضمن اشاره به اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تعیین مهلت برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و تهدید به ترک میز مذاکرات تاکید کرد: این چیز تازه ای نیست. آمریکایی ها همیشه زیاده خواهی می کنند، اما ایران تا به حال چنین تهدیدی برای جهان نداشته و همیشه پای میز مذاکره بوده است.

وی ادامه داد: تصمیمات و خط و مشی نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به رای و نظر مردم است. بنابراین تنها شیوه ما، مذاکره و صلح با منطق و عمل و علم است.

به گفته نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، تصمیمات و پیام  هایی که از سوی دولت آمریکا اعلام می شود، نتیجه فشارهایی است که احزاب به دولت می دهند. چراکه تمام تصمیمات دولت آمریکا هزینه داخلی دارند و آنها ناچارند برای جلب نظر مردم حق را ناحق کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه نتیجه مذاکرات برای طرف مقابل مهم تر است، افزود: آنها نیاز به ما دارند، زیرا ایران در منطقه نفوذ سیاسی بسیار بالایی دارند و نتیجه مذاکرات تبعات مختلفی برای خو آنها خواهد داشت.

حسن کامران اظهار داشت: ایران اثبات کرده که زیربار زور و تهدید نمی رود، اما همیشه سعی کرده منطق ارائه کند. این در حالیست که آمریکا و همراهان و همفکرانش همیشه مواضع متغیری داشته و دارند.
کد خبر: 230823

وب گردی

وب گردی