ایسکانیوز: مدیر کل دفتر سلامت وزارت‌ آموزش و پرورش گفته است دختران در سن دوره متوسطه (دبیرستان) مشکلاتی در خصوص بهداشت بلوغ دارند که آموزش‌هایی را امسال برای آنها در مدارس در نظر گرفتیم.

امان الله قر ائی مقدم آسیب شناس اجتماعی در گفت و گو با ایسکا نیوز با بیان اینکه، به دلیل تابو بودن مسائل جنس جوانان و نوجوانان ما دچار مشکل می شوند، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل تابو بودن مسائل جنسی که بر اساس فرهنگ و سنت کشور این اتفاق رخ داده است، صحبت کردن و آموزش دادن در مورد آن امر بدی در جامعه ما تلقی می شود.

او در ادامه افزود: در حقیقت اینکه نیتوانیم در مورد مسائل جنسی در کشور صحبت کرد باید بگوییم که نقض با بسیار بزرگی روبرو هستیم.

قرائی مقدم، دختران را از 12سالگی در سن بلوغ دانست و در این باره گفت: براساس تحقیق های صورت گرفته دختران از 12 سالگی و پسران از 14 سالگی وارد بلوغ می شوند از این رو امر کاملا طبیعی است که آنها آگاه کافی از این مسئله داشته باشند و از تغییرات فیزیکی خود هراسی نداشته باشند.

او با بیان اینکه، آموزش های جنسی باید در کتاب درسی نوجوانان وجود داشته باشد، عنوان کرد: به عقیده ی بنده باید آموزش های لازم در کتاب های درسی به ویژه برای دختران وجود داشته باشد چرا که دخترانی که آگاهی کامل از این مسائل نداشته باشند دچار گرفتاری هایی در رابطه با پسران می شوند.

قرائی مقدم در ادامه افزود: گاهی اوقات ما شاهد آن هستیم که این تابو در خانواده ها هم وجود دارد و از سوی دیگر برخی از دخترانم که مادر ندارند، در این مسائل بسیار درمانده می شوند و باید فکری برای آموزش مسائل جنسی در کشور بشود.

او، دوران بلوغ را دورانی بسیار حساس دانست و در این باره گفت: براساس فرهنگ، ارزش و باور های جامعه ی ما جوانان و نوجوانان دچار تضاد آموزشی می شوند و دقیقا نمی دانند باید حرف چه کسی را گوش کنند در حالی که باید یک درس کاملا به مسائل جنسی اختصاص داده شود تا از این گمراهی خارج شوند چرا که دوران بلوغ مهمترین دوران فرد تلقی می شود و جزء اساسی ترین و خطرناک ترین دوره ها به شمار می رود.
کد خبر: 230826

وب گردی

وب گردی