تهران- ایسکانیوز: علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با اعلام اینکه مذاکرات هسته ای از دوشنبه هفته آینده در سوئیس برگزار می شود،تصریح کرد: در مذاکرات ژنو نتایج خیلی خوبی گرفتیم و قدم های بلندی برداشتیم، هرچند هنوز مواردی هست که باید مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

صالحی در حاشیه مراسم ختم مرحوم صادق طباطبایی در خصوص مذاکرات هفته گذشته  خود با وزیر انرژی آمریکا در ژنو گفت: در این جلسه مسایل فنی که با نوعی بن بست روبه رو شده بود، مرور کردیم.

رییس سازمان انرژي اتمی تصریح کرد: مذاکرات هسته ای ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی دارد که در عین حال ابعاد فنی هموارکننده مسایل حقوقی و سیاسی خواهد بود. در مذاکرات فنی هم باید منافع خود را حفظ و هم سعی کنیم نگرانی های ساختگی طرف مقابل را به شیوه فنی برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد توازن میان دو موضوع منافع خود و نگرانی های طرف مقابل بسیار حساس است گفت: به خوبی توانسته ایم از منافع ملی خود دفاع و اصل صنعت هسته ای و نشاط این صنعت را حفظ کنیم.

از صالحی در خصوص حضورش در دور بعدی مذاکرات سوال شد که وی پاسخ داد: ان شاءالله.

سخنگوی اتحادیه اروپا  نیز امروز اعلام کرد که مقام های ارشد ایران و گروه 1+5 ، مذاکرات خود را پنجم ماه مارس (چهاردهم اسفند) در شهر مونترو سوئیس انجام می دهند.

به گفته او اتحادیه اروپا به همه تلاش های ممکن برای گره گشایی از مذاکرات به نحوی که با موفقیت به پایان رسد، ادامه می دهد.
کد خبر: 230905

وب گردی

وب گردی