تهران- ایسکانیوز: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرستان موسیقی کرمان، سال آینده افتتاح می‌شود.مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گلایه از نامهربانی‌ها با موسیقی و اهالی موسیقی، گفت: از دید بعضی‌ها کار اهل موسیقی، از شغل قاچاقچی‌ها هم بدتر است و گاهی فکر می‌کنم من اگر مدیرکل قاچاق مواد مخدر بودم، برخورد بهتری را شاهد بودیم.

به گزارش ایسکانیوز، پیروز ارجمند در مراسم اختتامیه‌ی پنجمین جشنواره‌ی موسیقی «آوای مس» که امشب با حضور علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار کرمان، ابوالقاسم سیف‌الهی شهردار کرمان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، وحید سلطانی مدیر مجتمع مس سرچشمه، سیدعلی میرافضلی مدیر امور اجتماعی و روابط عمومی این مجتمع، و جمع پرشماری از اهالی فرهنگ، هنر و به‌ویژه موسیقی در تالار خانه‌ی شهر کرمان برگزار شد، گفت: در روزگاری که گاهی خبرهای بدی از قبیل لغو کنسرت‌های موسیقی به گوش می‌رسد، شاهد اتفاقات خوبی در سطح کشور هستیم.

وی ادامه داد: امسال حدود 1500 کنسرت موسیقی در 6هزار سانس در کل کشور برگزار شد که بالاترین آمار طی سالیان اخیر است.
ارجمند اظهار داشت: خوش‌بختانه در سالی که گذشت، شاهد رشد 7برابری تولید و اجرای موسیقی، به‌ویژه در موسیقی کلاسیک، سنتی و محلی بوده‌ایم.
وی هم‌چنین گفت: در سال گذشته، سند توسعه‌ی موسیقی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد و با تصویب این سند، دارای افق و چشم‌اندازی روشن برای موسیقی ایران خواهیم بود.

چند اتفاق تازه در موسیقی کرمان
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پایه‌گذاری جشنواره‌ی موسیقی نواحی سال‌ها پیش در کرمان، گفت: با مساعدت استاندار کرمان، مقرر شد نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی ملی موسیقی نواحی، سال 1394 در کرمان برگزار شود و دبیرخانه‌ی دایمی این جشنواره نیز در کرمان دایر خواهد شد.
ارجمند هم‌چنین گفت: با شهردار کرمان نیز مذاکراتی صورت گرفته تا یک ساختمان قدیمی در کرمان به‌عنوان سرای موسیقی یا مکتب‌خانه‌ی موسیقی سنتی و محلی کرمان آماده‌سازی و راه‌اندازی شود تا پایگاه فعالیت‌های موسیقیایی کرمان باشد.
وی با اشاره به حضور گروه‌های خوب موسیقی در جشنواره‌ی «آوای مس» تاکید کرد: آینده‌ی موسیقی کرمان، روشن است و با حمایت از این هنرمندان و گروه‌ها می‌توانیم شاهد رشد و اعتلای بیش‌تر موسیقی کرمان باشیم.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرستان موسیقی کرمان هم سال آینده افتتاح خواهد شد تا بستر آموزشی مناسبی برای نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به موسیقی در کرمان، فراهم شود.

بعضی‌ها به اهل موسیقی، بدتر از قاچاقچی‌ها نگاه می‌کنند!
ارجمند در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشورمان در حوزه‌ی موسیقی و تعاملی که باید با هنرمندان بزرگ دیگر کشورها داشته باشیم، می‌توانیم فضایی را فراهم کنیم که هیچ ایرانی برای شنیدن موسیقی خوب به خارج از کشور نرود.
وی افزود: در یک‌سال گذشته، 22 گروه بین‌المللی در ایران برنامه اجرا کردند و از سویی، خوش‌بختانه ارکسترسمفونیک و ارکستر ملی کشورمان نیز رونق گرفته‌اند.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گلایه از نامهربانی‌ها با موسیقی و اهالی موسیقی، گفت: از دید بعضی‌ها کار اهل موسیقی، از شغل قاچاقچی‌ها هم بدتر است و گاهی فکر می‌کنم من اگر مدیرکل قاچاق مواد مخدر بودم، برخورد بهتری را شاهد بودیم.
ارجمند تصریح کرد: به‌رغم همه‌ی ناملایماتی که هست، هنرمندان شریف موسیقی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.
گفتنی است؛ در این مراسم با حضور استاندار کرمان، شهردار کرمان، مدیرکل ارشاد استان و مدیر مجتمع مس سرچشمه، از دکتر «پیروز ارجمند» مدیرکلِ کرمانیِ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

کد خبر: 230942

وب گردی

وب گردی