تهران- ایسکانیوز: دبیر نشر مروارید از انتشار اشعار حافظ موسوی و جواد مجابی در سال 93 به عنوان کتاب هایی که در حوزه خود شاخص هستند خبر داد. فاضل ترکمن دبیر نشر مروارید ، شاعر ، نویسنده و طنز‌پرداز است. او فعالیت خود را از سال ۸۳ و زیرنظر عمران صلاحی آغاز کرده و سال‌هاست با مطبوعات همکاری مداوم دارد.کتاب‌های منتشر شدهٔ فاضل ترکمن عبارتند از: «حرف‌های گریه‌دار»، «سفر به قبرستان»، «پول چراغ جادو»، «کیف پول من گرسنه است» و «یکی بیاید مرا لِهْ کند».


ترکمن در خصوص کتاب های شعر منتشر شده در سال 93 از این انتشارات به ایسکانیوز گفت: کتاب‌های حوزه‌ی شعر فارسی عبارت از گزینه اشعار یدالله مفتون‌امینی، گزینه اشعار جواد مجابی، گزینه اشعار حافظ موسوی، گزینه اشعار رضا چایچی هستند.


وی درباره این کتاب ها اظهار داشت: این مجموعه ها از سری گزینه‌ اشعار منتشر شده در سال 93 بودند که همگی از شاعران شاخص در سبک خودشان هستند و در دوره‌های مختلف جریان‌ساز بوده‌اند.


download (1)


وی در زمینه کتاب های شعر مستقل نیز اظهار داشت: در زمینه‌ مجموعه شعر مستقل فارسی می توان به مجموعه های یک بسته سیگار در تبعید و در درها دری باز شد سروده‌ی غلامرضا بروسان،  عشق یک مجسمه‌ی فلزی‌ست و نورهای معطر طلایی سروده‌ی کامیار شاپور، مثل جوهر در آب سروده‌ی عباس صفاری، نیم‌رخ آهو سروده‌ی هرمز علیپور،  نزدیک به نبض ماهی‌ها سروده‌ی نرگس باقری، گوشواره‌های گیلاسی سروده‌ی مهسا ملک‌مرزبان، مرگی به‌اندازه سروده‌ حامد حبیبی و درآمدی بر شور روزهای نیامده سروده‌ی عارفه لک اشاره کرد.


فاضل ترکمن درباره‌ی شعرهای فارسی انتشارات مروارید گفت: «همه‌ این کتاب‌ها در مقیاس خودشان استاندارد هستند و ما به شعر خوب نگاه کردیم، فارغ از این‌که کسی تجربه‌ی اول شعری‌اش باشد یا نه. چرا که باید استعدادهای تازه را معرفی کرد.»


او همچنین ادامه داد: «گاهی ممکن است یک کتاب به‌دلایل غیرادبی و پس‌زمینه‌هایی که نمی‌شود قضاوت کرد در یک نشر منتشر شود اما از منتقدان انتظار می‌رود زود قضاوت نکنند، چرا که سابقه‌ی نشر مروارید مشخص است و ما در یونیفرم ثابت شعری خود از هیچ شاعر غیرحرفه‌ای اثری چاپ نکردیم. ضمن این‌که من همکاری خود را با نشر مروارید از سال 93 آغاز کردم و قرارداد بسیاری از کتاب‌ها برای سال‌های پیش بوده و من دخالتی در انتشار آن‌ها نداشتم. با این حال معتقدم مروارید در تمام سال‌های خود معتبرترین نشر در حوزه‌ی شعر بوده است و مغرضان و مافیای ادبی نمی‌توانند به‌صرف انتشار یک کتاب ضعیف که برای هر ناشری پیش می‌آید، این نشر را قضاوت کنند.»


وی همچنین درحوزه آثار حوزه‌ی داستانی گفت: کتاب های بزرگراه شلوغ دلشوره (مجموعه داستان)/ پویان مقدسی، پرسه در خیابان‌های سرد (مجموعه داستان)/ ناهید کبیری، دیوار (رمان)/ علیرضا غلامی،  ساعت ویرانی (رمان)/ آرام روانشاد، دختر لوتی (رمان)/ شهریار عباسی،  همگی از مجموعه داستان‌ها و رمان‌هایی بودند که بازخوردهای بسیار مثبتی داشتند. یکی از اهداف من در انتشارات مروارید این بود که بخش داستان را در این نشر فعال کنم که با همکاری آقای منوچهر حسن‌زاده و آقای امیر علی‌بیگ این انفاق در نشرمان به‌خوبی در جریان است.


کد خبر: 231030

وب گردی

وب گردی