تهران-ایسکانیوز: محفل شعر طنز از سری محافل جشنواره شعر فجر امروز برگزار می شود.


به گزارش ایسکانیوز، رضا ساکی، روزنامه نگار، طنزپرداز و دبیر محفل شعر طنز در سلسله محافل شعرخوانی نهمین جشنواره بین المللی شعر فجر اظهار داشت: محفل شعر طنز روز شنبه (۹ اسفند) در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد و در این محفل شاعران طنزسرا در قالب های مختلف شعری، از قوالب کلاسیک و نو شعرها و آثار خود را خواهند خواند.


وی با بیان این که برگزاری این برنامه در جریان شعر طنز تاثیرهای بسیار زیادی خواهد داشت، افزود: همین که شعر طنز وارد جریان شعر فجر می شود و یک محفل مستقل برای این جشنواره در نظر گرفته می شود، جای خوشحالی دارد. بنده هم بین شعرخوانی های شاعران، با رویکرد آشنایی بیشتر حاضران و مدعوین با شعر طنز نکاتی در مورد این نوع شعر خواهم گفت.


رضا-ساکی-1


ساکی تصریح کرد: پانزده نفری که در این محفل شعرخوانی آثار طنز خود را خواهند خواند، گلچین شده از بین شاعران طنزسرا هستند و ما متاسفیم که امکان دعوت از همه شاعران طنزسرا نبود. برای دعوت از شاعران طنزسرا برای حضور و شعرخوانی در این محفل چند فاکتور مهم داشتیم: شاعرانی که کار اصلی شان شعر طنز است، ممارست در شعر طنز داشتند، پر کار بوده اند و در سالهای اخیر در جلسات و محافل فرصت شعرخوانی نداشته اند، اینجا و در این محفل شعرخوانی خواهند داشت.


دبیر محفل شعر طنز خاطرنشان کرد: این محفل به دلیل آشنایی بیشتر مخاطبان با شعر طنز برگزار می شود و شاعران مطرح و شناخته شده در این محفل شعرخوانی جدیدترین و بهترین آثارشان را خواهند خواند. شاعران حاضر در این نشست، اگرچه در تهران فعالیت می کنند اما عمدتا فعالیت ادبی خود را از شهرستان ها آغاز کرده اند.


گفتنی است محفل طنز در ادامه محافل شعر فجر برگزار می شود. پیش از این محفل، محافل دیگری در شهرهای مشهد، آبادان، همدان، تبریز، باکو، کابل و بصره برگزار شده بود. پس از این مراسم نیز محفل دیگری در شهر قم برگزار خواهد شد و بعد از آن، قطار نهمین دوره جشنواره شعر فجر به ایستگاه پایانی خواهد رسید.

کد خبر: 231156

وب گردی

وب گردی