ایسکانیوز: وزارت خارجه سوریه از جامعه بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و گروه‌های تندرو از طریق همکاری و هماهنگی کامل با سوریه درخواست کمک کرد.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در خصوص جنایت‌های گروه تروریستی  داعش در حق شهروندان سوری در حومه حسکه اعلام کرد: "گروه‌های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و جیش الاسلام در راستای تفرقه‌افکنی و ایجاد بغض و کینه میان مردم جامعه‌ای تلاش می‌کنند که از دیرباز به برادری و گذشت میان تمامی اقشار خود شناخته شده است".

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد:" اگر کشورهایی که نام آنها شناخته شده است از این گروه‌های تروریستی تندرو حمایت مستقیم نمی‌کردند و به حمایت‌هایشان ادامه نمی‌دادند این اقدامات تروریستی صورت نمی‌گرفت".

در این نامه‌ها آمده است، دمشق این مساله را لازم و ضروری می‌بیند که جامعه بین‌الملل و کشورهای مخالف تروریسم و افراط گرایی، کشورهای حامی تروریسم کورکورانه را که سوریه و ملت آن را بیش از چهار سال هدف قرار داده‌اند ملزم کنند تا از حمایت مالی و تسلیحاتی و آموزش این گروه‌ها دست بردارند و فشارهای لازم را جهت جلوگیری از ورود تروریست‌های خارجی به سوریه بر کشورهایی حامی تروریسم وارد کنند.
کد خبر: 231186

وب گردی

وب گردی