تهران- ایسکانیوز: محمد عثمان بابری سرپرست وزارت عالی تحصیلات افغانستان ضمن استقبال از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم افغانستان گفت:  برای افزایش همکاری‌های دو جانبه در زمینه تحصیلات عالی میان افغانستان و دانشگاه آزاداسلامی وجود دارد که باید این فرصت ها را غنیمت شمرد. این فرصت ها شامل افزایش تحصیلات عالی، ارتقای تحصیلات اساتید، ایجاد همکاری ها و مشارکت دو جانبه است. در حقیقت دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند راه را برای پرورش جوانان افغانستان باز کند. 

محمد عثمان بابری سرپرست وزارت عالی تحصیلات افغانستان در بازدید از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از بازدیدی که از دانشگاه آزاد اسلامی داشتم ابراز مسرت می کنم. با دانشگاه آزاد مدت‌هاست که آشنایی دارم از آنجاییکه این دانشگاه یک واحد در کابل دارد همیشه دوست داشتم از نزدیک امکانات این دانشگاه را مشاهده کنم.

بابری با تاکید بر اینکه هدف از این بازدید گسترش همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی و کشور افغانستان است به خبرنگار ایسکانیوز گفت: هدف از این بازدید این بود که از نزدیک با فضای فیزیکی و علمی این دانشگاه آشنا شوم و نکته ی مهمتر تعامل درباره نحوه همکاری در تحصیلات عالی بود که به وسیله این دیدار راه های گسترش این همکاری مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست وزارت عالی تحصیلات افغانستان افزود: فرصت های بسیار زیادی برای افزایش همکاری‌های دو جانبه در زمینه تحصیلات عالی میان افغانستان و دانشگاه آزاداسلامی وجود دارد که باید این فرصت ها را غنیمت شمرد. این فرصت ها شامل افزایش تحصیلات عالی، ارتقای تحصیلات اساتید، ایجاد همکاری ها و مشارکت دو جانبه است. در حقیقت دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند راه را برای پرورش جوانان افغانستان باز کند و یاور کشور افغانستان در زمینه تحصیلات تکمیلی باشد.

قائم مقام وزیر علوم افغانستان ادامه داد: امیدواریم از طریق تفاهم نامه ای که با دانشگاه آزاداسلامی داشته ایم و تفاهم نامه ای که با وزارت علوم منعقد شده قدم های عملی برداشته شود و هر چه سریعتر بتوانیم گام های عملی را برداریم.

بابری با اشاره به اینکه افغانستان سخت نیازمند سرمایه گذاری نیروی انسانی است گفت: مدت زیادی افغانستان در آتش جنگ سوخته است و همین باعث شده که تحصیلات عالی افغانستان آن طور که باید توسعه نیابد. در حقیقت تحصیلات عالی افغانستان مدتی رشد کمی داشت اما نتوانستیم کیفیت لازم را فراهم کنیم؛  خصوصا در کادر علمی دانشگاه ها و موسسات که امیدوارم با این تفاهم نامه ها بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

سرپرست وزارت عالی تحصیلات افغانستان با اشاره به زمینه های متشرک همکاری های علمی ایران و افغانستان گفت: تحقیقات مشترک علمی مانند محیط زیست، منابع طبیعی اکولوژیکی، پزشکی و غیره همه زمینه هایی است که ما می‌توانیم در آن با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کنیم.

بابری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از جوانان افغانستان در خارج از این کشور تحصیل می کنند گفت: مالزی، ترکیه و هند کشورهایی است که دانشجویان افغانی برای تحصیل به آنها سفر می‌کنند اما با توجه به اینکه ایران کیفیت و ظرفیت خوبی در زمینه علمی دارد امیدوارم شاهد اقدامات خوبی در این زمینه باشیم.
کد خبر: 231227

وب گردی

وب گردی