ایسکانیوز:رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سال آینده حرکت فرهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک در عرصه قرآنی گسترش خواهد یافت.
ناصر سراج در خصوص انجام فعالیت‌های قرآنی در سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: در این سازمان هر هفته روزهای دوشنبه بعد از نماز جماعت عصر، قرائت قرآن برگزار می‌شود که توسط یکی از کارمندان سازمان قرائت می‌شود.

وی افزود: همچنین در روزهای سه‌شنبه چند آیه از آیات قرائت شده در روز قبل توسط امام جماعت سازمان تفسیر می‌شود و نکات اخلاقی آن را تذکر می‌دهند. در ماه مبارک رمضان هم هر روز جلسه قرائت و روخوانی قرآن برگزار می‌شود. سراج در ادامه کیفیت برگزاری مسابقات قرآنی را در سازمان بازرسی کل کشور بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این مسابقات داوران بین‌المللی دعوت شده بود و آنها با دقت مسابقه را برگزار کردند. این جلسه با قرائت یکی از قاریان معروف بین‌المللی آغاز شد و گروه تواشیح، سرود بسیار عالی را اجرا نمودند.

وی با بیان این که کارمندان و نیروهای سازمان بازرسی کل کشور نیز از این مسابقات استقبال خوبی داشتند، افزود: من نیز در این جلسه شرکت کردم. بعضی از معاونان سازمان و مدیران کل و علاقه‌مندان به قرآن نیز در این جلسه حضور چشمگیری داشتند. سراج با اشاره به این که در این مسابقات حدود 10 نفر از خانم‌ها و 50 نفر از آقایان شرکت کرده بودند، اظهار کرد: حضور خانم‌ها در این دوره از مسابقات خوب بوده است که ان‌شاءالله سال‌های آینده بیشتر شود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص بهتر برگزار شدن این مسابقات گفت: ما امسال ستاد برگزاری مسابقات قرآنی تشکیل دادیم ان‌شاءالله برای سال‌های آینده این ستاد از زمان زودتری برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهد و در استان‌ها اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتری خواهند داشت. وی حضور شرکت‌کنندگان را در کلاس‌های قبل از مسابقات قرآنی مفید ارزیابی کرد و افزود: مسابقات قرآنی در سازمان بازرسی در دو روز 28 و 29 بهمن ماه 93 برگزار شد و روز دوم تمام شرکت‌کنندگان در مسابقه ملزم به حضور در کلاس‌های آموزشی بودند که برگزاری این کلاس‌ها بسیار مفید ارزیابی می‌شود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: به منظرو هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات قرآنی در سال‌های آینده معاونت فرهنگی قوه قضاییه باید توجه بیشتری به امور فرهنگی به ویژه امور دینی و قرآنی داتشته باشد.

در طول سال کلاس‌های آموزش، تعلیم و تجوید و تفسیر قرآن را تشکیل دهند و اساتید را به دادگسترِی‌ها و سازمان‌های تابعه بفرستند. وی فعالیت‌های انجام شده در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی را مطلوب ارزیابی کرد واز همه کسانی که در این امور تلاش می‌کنند، به ویژه حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادقی معاون فرهنگی قوه‌قضائیه در این زمینه فعالیت نموده‌اند، شامل ستاد برگزاری مسابقات قرآنی و به خصوص حجت الاسلام والمسلمین حسینی دولت آبادی، مسئول شورای فرهنگی و امام جماعت سازمان تقدیر و تشکر کرد. سراج در پایان تاکید کرد: فعالیت‌ها بیشتر و حرکت در این زمینه سریعتر انجام شود. شما حرکت کنید قرآن جای خودش را باز می‌کند و خداوند راه خودش را نشان خواهد داد، این وعده حق تعالی است.
کد خبر: 231323

وب گردی

وب گردی