تهران- ایسکانیوز:ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر  استان آذربایجان غربی دچار آتش سوزی شد و از ۳۷ نفر دانش آموزان آن ۲۹ نفر دچار سوختگی شدند. این بارهم  مثل دفعات گذشته عاملان حادثه هر کدام شانه خالی کردند و تقصیر را به گردن دیگری انداختند. اما این ها هیچ کدام بدن آسیب دیده آن دختران را ترمیم نمی کند و دل سوخته خانواده هایی که فرزندشان را از دست دادند آرام نمی کند.

مرتضی رئیسی، معاون وزیر وقت  آموزش و پرورش و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس امکانات موجود در کلاس درس را استاندارد توصیف کرد. وی همچنین ذکر کرد: "کپسول آتش‌نشانی در پشت کلاس درس بوده و حتی از آن برای خاموش‌کردن آتش استفاده شده‌است و تمام مسئولان مدرسه به خصوص سرایدار در خصوص رعایت ایمنی مدارس آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌ بودند."

وزیر آموزش و پرورش  وقت، حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تقاضای برخی نمایندگان مجلس به استعفای وزیر و برکناری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: "شما چی؟ شما را برکنار کنیم یا نه اگر به موقع خبر می‌دادید مواظب مدرسه شین آباد پیرانشهر باشید این اتفاق روی نمی‌داد!"

پیگیری ها ثمره ای نداشت جز اینکه  بسیاری از افراد و مسولان قول حمایت و کمک دادند. اذعان داشتند که شخم زدن حادثه و پیدا کردن مقصر دردی را دوا نمی کند به فکر دختران باشیم و آن ها را به زندگی عادی و روزمره برگردانیم.

حالا پدر سیماشادکام یکی از دانش آموزانی که دچار سوختگی و جراحت شده در گفت و گو با ایسکانیوز  درباره آخرین وضعیت دخترش اعلام کرد : در طول این مدت هیچ کس پیگیر نشده الان دختر من به دلیل وضع جسمانیش یک ماه است نتوانسته به مدرسه برود و حتی بک نفر هم از مدرسه زنگ نزده است بپرسد مرده است یا زنده؟!

شادکام تاکید کرد: سه ماه است به دنبال نقد کردن فاکتورها هستیم اما هیچ کدام از آن ها را با ما حساب نمی کنند هزینه درمان بالا است من هم دستم خالی است مدام قرض می کنم و هزینه می کنم به امید پرداخت فاکتورها که از آن هم هنوز خبری نیست و امروز و فردا می کنند.

پدر سیما شادکام افزود: دخترم اصلا شرایط جسمی خوبی ندارد و پزشکان معتقدند روند درمان ممکن است شش سال طول بکشد و ما باید در خانه مراقب او باشیم. سیما باید همیشه به پشت بخوابد و گردنش را هم اصلا خم نکند تحمل این شرایط برای دخترم بسیار سخت است.

شادکام،پدر مجروح آتش سوزی شین آباد در انتها گفت: دیروز و پریروز در تهران همایش سوختگی بود و ما از آموزش و پرورش خواستیم که به ما کمک کند تا ما بتوانیم بیاییم شاید یک قدم به سلامتی فرزندانمان نزدیک تر شویم آن ها نه تنها از لحاظ مالی به ما کمک نکردند بلکه گفتند شما اجازه ندارید و نباید به این همایش بیایید.

گفتنی است 12 خانواده دانش آموزان شین‌آبادی امروز با حضور در مقابل ساختمان آموزش و پرورش خواستار دیدار با وزیر برای طرح مشکلاتشان شدند.

 

کد خبر: 231348

وب گردی

وب گردی