تهران- ایسکانیوز: سید جواد انگجی معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی از اعزام یک گروه از دانشجویان برای تحصیل در واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

انگجی در گفت و گو با خبرنگار سرویس آموزش ایسکانیوز در خصوص برنامه های حوزه این معاونت گفت: بالا بردن رتبه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مسئولیت هایی است که با آن رو به رو هستیم. برای فعالیت در صحنه های بین المللی از نظر جذب دانشجویان خارجی، همچنین ایجاد تعاملاتی که در صحنه های بین المللی باید وجود داشته باشد و شرکت درکنفرانس های بین المللی باید خود را تقویت کنیم.

او در ادامه افزود: خوشبختانه در ماه های اخیر و با توجه به حضور در کنفرانس های مهم بین المللی توانستیم موفقیت‌های خوبی کسب کنیم به عنوان مثال در بزرگترین کنفرانس بین المللی آسیا با عنوان آساهیل"انجمن دانشگاه های جنوب شرق آسیا"، دکتر  میرزاده به عنوان نایب رییس انجمن انتخاب شدند. این یک افتخار بزرگ برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است که رییس آن به عنوان نایب رییس بزرگترین انجمن قاره آسیا انتخاب شود.

معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از مهیا کردن شرایط تحصیل برای دانشجویان خارج از کشور گفت: ابعاد دیگر این اقدامات که در پی عملیاتی کردن آن هستیم، جذب دانشجویان ایرانی است که در خارج از کشور هستند و به دلایل مختلف نمی توانند تحصیل کنند. دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد کردن شرایطی است تا بتوانیم این افراد را به دانشگاه‌ها جذب کنیم.

او در ادامه گفت: البته این دانشجویان به معاونت بین الملل مراجعه می کنند ولی مرکزیت این اقدامات با معاونت آموزشی است و در کمیته ای  که ما هم حضور داریم پرونده افراد را مورد بررسی قرار می دهیم. این بررسی درباره قابل قبول بودن دانشگاهی است که فرد در آن درس خوانده است و همچنین دیگر جهات برای تایید صلاحیت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

انگجی در ادامه در خصوص وضعیت واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور افزود: ما هم اکنون 4 واحد برون مرزی آکسفورد، افغانستان، لبنان و دبی داریم. واحد آکسفورد در دوران مدیریت قبلی تعلیق شده بود، اما با آمدن دکتر میرزاده درخواست شد که مجددا این واحد شروع به کار کند و خوشبختانه این نوید را می توانم بدهم که مجوز هایی که باطل شده بود را فعال کرده ایم.

او افزود: از طرفی اقدامات حضور یک گروه از دانشجویان برای تحصیل در واحد آکسفورد انجام شده است و باید بگویم این دانشجویان از طریق کشور ترکیه به لندن سفر خواهند کرد.
کد خبر: 231359

وب گردی

وب گردی