ایسکانیوز: رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری طرح پاکسازی خیابان ولیعصر(عج) در ۲۱ اسفندماه خبر داد و گفت: آموزش شهروندان برای حفاظت از محیط زیست و مقابله با انواع آلودگی‌ها، در اولویت برنامه‌های طرح استقبال از نوروز ۹۴ قرار گرفته است.

علی محمد شاعری در تشریح برنامه های ستاد محیط زیست در طرح استقبال از نوروز 94 ضمن بیان این مطالب اظهار داشت: ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برنامه های متعددی را برای طرح استقبال از نوروز پیش بینی کرده که با همکاری مناطق 22 گانه به مرحله اجرا در می آورد.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه ستاد، آموزش شهروندان برای حفظ محیط زیست شهری است افزود: در این راستا، 3 هزار کارگاه آموزشی در 374 سرای محله با موضوع حفظ و احترام به طبیعت، مدیریت مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا ، مدیریت مصرف آب، تفکیک پسماند در مبدا برگزار می شود.

شاعری به اجرای طرح پاکسازی شهر در آستانه نوروز در مناطق 22 گانه اشاره نمود و گفت : این طرح به صورت ویژه در خیابان ولی عصر (عج) با مشارکت شهروندان و دوستدارن محیط زیست در 21 اسفند ماه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در هر منطقه محوری به عنوان محور پاک انتخاب می شود تا با مشارکت مردم و تمامی دوستداران محیط زیست اقدام به پاکسازی محور می شود.

شاعری با اشاره به تهیه و ابلاغ دستور العمل محیط زیستی به مناطق 22 گانه گفت: این دستور العمل با محورهای مدیریت مصرف انرژی، مدیریت مصرف آب، کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا، کنترل منابع آلاینده، آموزش شهروندان ، جلوگیری از تخریب فضای سبز و حفظ درختان و ... تهیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستور العمل جلوگیری از رهاسازی ماهی قرمز در دریاچه شهدای خلیج فارس و سایر پهنه های آبی نیز تهیه شده است افزود: از شهروندان می خواهیم برای حفظ محیط زیست خود از رها سازی سبزه های عید در معابر و خیابانهای سطح شهر اجتناب کرده و آنها را در محل های مناسب امحا کنند.

شاعری اظهار کرد: یکی از دستور العمل های ابلاغ شده ، بازرسی و رفع مشکلات محلهای نگهداری پرندگان، حیات وحش و زیستگاههای طبیعی تحت مدیریت شهرداری مناطق است که در ایام نوروز باید مراقبت ویژه ای از حیات وحش ، پرندگان و سایر جانداران این محلها به عمل آید.

وی با اشاره به حیات وحش بوستان ساعی، هفت چنار، باغ پرندگان، چیتگر، پارک شهر، بوستان ملت، موزه دار آباد، کوهسار گفت: دستور العمل لازم برای مراقبت ویژه از حیات وحش و آموزش کامل شهروندان در این زمینه تهیه و ابلاغ شده است.

شاعری تصریح کرد: تهیه و توزیع کیسه های زباله تجزیه پذیر نیز برای مراکز تفریحی و تفرجی شهر به ویژه برای روز طبیعت در نظر گرفته شده تا از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

وی در ادامه به بازرسی فنی و رفع مشکلات آبگرمکن های خورشیدی فعال در ساختمانها و اماکن عمومی اشاره و بیان کرد: کنترل مصرف انرژی در ساختمانهای شهرداری تهران و معاینه فنی تمامی خودروهای در اختیار شهرداری از دیگر برنامه های ابلاغ شده به مناطق 22 گانه است.

شاعری در ادامه به بحران آب در شهر تهران اشاره و تصریح کرد: از شهروندان تهرانی می خواهیم که در زمان خانه تکانی از مصرف بی رویه آب بپرهیزند چرا که بحران آب در تهران جدی است.

وی همچنین توصیه کرد که شهروندان از روشن کردن آتش در بوستانها خودداری کرده و برای پخت و پز به محل های تعبیه شده در بوستانها مراجعه کنند.
کد خبر: 231362

وب گردی

وب گردی