تهران- ایسکانیوز:  بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط در حالی گشایش یافت که انتشارات بین‌المللی الهدی با کتاب «اطلس شیعه» یکی از شاخص‌ترین آثار خود در این نمایشگاه شرکت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط، چهارشنبه گذشته، با حضور و سخنرانی هیثم بن طارق آل سعید، وزیر میراث و فرهنگ عمان در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی این کشور گشایش یافت.

در این دوره بالغ بر 180 هزار عنوان کتاب توسط 633 ناشر عمدتاً عرب و خارجی، مانند جمهوری اسلامی ایران، مستقیم و یا به نمایندگی از چند موسسه انتشاراتی در این نمایشگاه شرکت داده شده‌اند. از جمهوری اسلامی ایران علاوه بر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه انتشارت خانه فرهنگ و هنر ایران به نمایندگی از بخش‌های فرهنگی ـ هنری کشور، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جامعه‌المصطفی با انبوه کتاب‌های خود مشارکت کرده و در این نمایشگاه بین‌المللی حضور دارند.

در غرفه خانه فرهنگ و هنر ایران، بیش از ۴۵۰ عنوان کتاب به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی ارائه می‌شود. این خانه، نمایندگی گروه انتشارات بین‌المللی الهدی را نیز بر عهده دارد.

«اطلس شیعه» نوشته حجت‌الاسلام رسول جعفریان، «معجم المصادر الاباضیه» نوشته علی‌اکبر ضیایی، «الفارسیه المبسط العرب» نوشته روح‌الله هادی، «جمله ساده فارسی و متون فارسی» (دوره مقدماتی) هر دو نوشته محمدعلی آذرشب و «نقش و نگارهای معماری تاجیکستان» نوشته حکمت یولداشف، از جمله آثار شرکت داده شده الهدی در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مسقط است.

در این نمایشگاه، بالغ بر 24 کشور کتب خود را در مساحتی افزون بر 7848 متر مربع و در 872 غرفه عرضه کرده‌اند. نمایشگاه کتاب مسقط همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب به کار خود ادامه خواهد داد.
این نمایشگاه تا 7 مارچ همزمان با 16 اسفندماه به کار خود ادامه می‌دهد و برخی از روزهای هفته ویژه بازدید دانش‌آموزان دختر و پسر و نیز خانواده‌هاست که در رسانه‌ها و مطبوعات عمان اطلاع‌رسانی شده است.
کد خبر: 231426

وب گردی

وب گردی