آقای روحانی یک حقوقدان است و از بایدها و نبایدهای قانونی آگاهی دارد/ منتقدان باید تخلفات قانونی دولت تدبیر و امید را با ادله قانونی نقد کنند/ افراطیون در دولت قبل تخلفاتی در انتخابات مرتکب شده بودند که بسیاری از آن تخلفات امروز محرز شده و معاون اول احمدی نژاد را راهی زندان کرده است/ برخی درصددند تا بر پیشینه تخلفات دولت احمدی نژاد سرپوش بگذارند و به نوعی تخلفات قانونی دولت وی را استتار کنند/ تا وقتی که یاد نگرفته ایم از صدر تا ذیل مملکت در چارچوب قانون اساسی و قوانین موجود حرکت کنیم، چه موافق چه مخالف باشیم، با مشکات عدیده سیاسی رو به رو خواهیم بود

تهران-ایسکانیوز: عضو نمایندگان ادوار مجلس گفت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، اصل بر برائت است مگر خلافش ثابت شود وگرنه مردم حق دارند فکر کنند این قبیل برخوردها که از طرف منتقدان و اتهام زنان صورت می گیرد برخورد سیاسی برای کسب قدرت و حذف دیگران بخاطر اثبات خودشان است این ها بر اساس دیدگاه یا با ما یا هیچ رفتار می کنند.

فاطمه راکعی، عضو نمایندگان ادوار مجلس در خصوص ایرادات برخی نمایندگان از دولت تدبیر و امید برای فعالیت های انتخاباتی به خبرنگار ایسکانیوز گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم حزب عدالت و توسعه در این زمینه فعال است. ضمنا مگر دولت چه کاری انجام داده که خلاف قوانین باشد هر کس و در هر سمتی چه در دولت و چه قوه مقننه و چه قوه قضاییه باشد اگر بدون استفاده از اعتبارات و بودجه و بیت المالی که در اختیار دارد اگر در چارچوب شخصیت حقیقی و سیاسی خود به عنوان عضو و یا هوادار حزبی خاص به فعالیت های انتخاباتی بپردازد گمان نمی کنم هیچ گونه اشکالی داشته باشد و هیچ کس نمی تواند این اختیار را از وی سلب کند.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: تا آنجایی که اطلاع دارم دولت تدبیر و امید از هیچ گونه اعتبارات دولتی برای انتخابات استفاده نکرده و نمی کند. زیرا آقای روحانی یک حقوقدان است و از بایدها و نبایدهای قانونی آگاهی دارد. همچنین حزب عدالت و توسعه با استفاده از حقوق قانونی و سیاسی خود برای انتخابات فعالیت می کند برای همین نمی توان از اعضای دولت ایرادی گرفت که چرا عضو حزب عدالت و توسعه هستند و فعالیت سیاسی و انتخاباتی انجام می دهند؟ زیرا از اختیارات قانونی و سیاسی خودشان استفاده می کنند و کسی نمی تواند این اختیارات قانونی و شرعی را از آنان سلب کند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که وقتی حزب عدالت و توسعه منع قانونی برای فعالیت انتخاباتی ندارد چرا برخی از منتقدان اخطارهای قانونی می دهند گفت: منتقدان باید تخلفات قانونی دولت تدبیر و امید را در این زمینه چنانچه وجود داشته باشد، با ادله قانونی نقد کنند. البته این مسلم است که هیچ دولتی چه دولت کنونی باشد چه دولت های قبلی و بعدی، قطعا نباید با استفاده از بیت المال و امکانات دولتی فعالیت انتخاباتی کنند اما مایه شگفتی است که چرا اکثریت مجلس کنونی از دولت سابق که متاسفانه تخلفات بزرگ قانونی اش در فعالیت انتخاباتی دوره قبل محرز شده و معاون اول رییس جمهور قبلی به همین دلیلی و دلایل مشابه دیگر محکوم شده است انتقادات این چنینی نمی کردند مطمئناً رفتار انتخاباتی دولت روحانی مانند دولت قبل نخواهد بود و اگر چنین شود باید دستگاه های نظارتی اقدامات انجام شده از سوی دولت را رصد کنند و منتقدان باید با دلیل، مدرک و سند سخنان خود را به اثبات رسانند.

فاطمه راکعی تصریح کرد: افراطیون در دولت قبل تخلفاتی در انتخابات مرتکب شده بودند که بسیاری از آن تخلفات امروز محرز شده و معاون اول احمدی نژاد را راهی زندان کرده است که یکی از مهمترین تخلفات وی استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی برای برخی از نمایندگان بوده است و منتقدان این موارد را رها کرده و در حال حاضر به دولت تدبیر و امید پیشاپیش اتهاماتی را در این حوزه نسبت می دهند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: برخی درصددند تا بر پیشینه تخلفات دولت احمدی نژاد سرپوش بگذارند و به نوعی تخلفات قانونی دولت وی را استتار کنند.

فاطمه راکعی گفت: تا وقتی که یاد نگرفته ایم از صدر تا ذیل مملکت در چارچوب قانون اساسی و قوانین موجود حرکت کنیم، چه موافق چه مخالف باشیم، با مشکات عدیده سیاسی رو به رو خواهیم بود، اما برخی در حال برچسب زدن ناصواب به دولت هستند آن هم برچسب هایی که هنوز محرز و ثابت نشده و فقط اتهام می زنند و مشخصا خلاف قوانین اخلاق اسلامی رفتار می کنند.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، اصل بر برائت است مگر خلافش ثابت شود وگرنه مردم حق دارند فکر کنند این قبیل برخوردها که از طرف منتقدان و اتهام زنان صورت می گیرد برخورد سیاسی برای کسب قدرت و حذف دیگران بخاطر اثبات خودشان است این ها بر اساس دیدگاه یا با ما یا هیچ رفتار می کنند.
کد خبر: 231476

وب گردی

وب گردی