ایسکانیوز: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: معنویت قرآنی، اخلاق قرآن را به ارمغان می‌آورد که نیاز جامعه امروز ماست.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی گفت: فعالیت‌های قرآنی سازمان قضایی نیروهای مسلح به دو بخش فعالیت‌های درون سازمانی ویژه کارکنان سازمان و برون سازمانی ویژه مددجویان نیروهای مسلح تقسیم می‌‌شود.

وی افزود: درخصوص فعالیت‌های قرآنی سازمان قضایی نیروهای مسلح در حوزه درون سازمانی؛ دارالقرآن الکریم سازمان قضایی نیروهای مسلح در تیر ماه 1376 به عنوان اولین دارالقرآن در سطح قوه قضاییه تشکل شد.

همچنین اولین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان دستگاه قضایی به میزبانی ریاست قوه قضاییه در سال 1380 برگزار شد و در سال 1382 نیز مجددا سازمان قضایی میزبان دومین دوره این مسابقات بود.

بهرامی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی در سازمان گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «یوسف قرآن» تفسیر سوره مبارکه یوسف، برگزاری مسابقه تفسیر سوره فجر ویژه سربازان، تفسیر ایات موضوعی هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء ویژه سربازان، تشویق سربازان حفافظ آیات برگزیده، برگزاری جلسات آموزش روخوانی قرآن برای سربازان جدیدالورود، برگزاری جلسات هفتگی قرائت و ترجمه قرآن برای کلیه سربازان، برگزاری هفت دوره اردوی زیارتی از سال 89 تاکنون برای سربازانی که در فراگیری قرآن و نماز جماعت اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند و پاسخگویی تلفنی به سوالات قرآنی، از دیگر فعالیت‌های قرانی در سطح سازمان مرکز و استان‌‌ها بوده است.

وی افزود: در اکثر استان‌ها نیز یک روز در هفته جلسات تلاوت قرآن برگزار و در تعدادی نیز جلسات تفسیر به طور مرتب برپاست. در حوزه برون سازمانی نیز فعالیت‌هیا قرآنی خوبی در سطح ندامتگاه‌ها و بندهای نظامی سراسر کشور صورت گرفته است.

از سال 1385 به عنوان یک راهکار مهم اساسی برای اصلاح و تربیت مددجویان نظامی، ترویج معنویات قرآنی در سطح ندامتگاه‌ها با همکاری سازمان زندان‌ها در دستور کار قرار گرفت که این برنامه‌ها ابتدا در زندان حشمتیه به عنوان پایلوت اجرا گردید. سپس طی دستورالعمل برای اجرا به تمامی ندامتگاه‌ها ابلاغ شد.

بهرامی درباره کمیت و کیفیت برگزاری مسابقات قرآن گفت: در سال جاری مسابقات مقدماتی قرآنی سازمان قضایی نیروهای مسلح در جهت معرفی نفرات برتر به مسابقات سراسری قران کریم قوه قضاییه همزان با هفته قوه قضاییه برگزار شد که 80 نفر در رشته ترتیل، قرائت و حفظ و 100 نفر در رشته مفاهیم شرکت کردند که به لحاظ کمی و کیفی ار شد قابل قبولی برخوردار بود، ولی درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی مناسب بتوایم تعداد شرکت کنندگان به خصوص در بخش حفظ و قرائت را بالا ببریم و سطح دانش قرآنی کارکنان را ارتقاء دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که حضور خانم‌ها را در این مسابقات چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: هر چه بانوان بیشتر با قرآن و معارف قرآنی آشنایی داشته باشند بهتر است، زیرا بانوان تربیت کننده نسل‌ها و مردان قرآنی خواهند بود.

بنا به گفته معاون سازمان دارالقرآن، 85 درصد حافظان دارالقرآن کریم از بانوان هستند. همانگونه که مقام معظم رهبری نیز حضور فعال و تحسین برانگیز بانوان در فعالیت‌های قرآنی را بسیار ارزشمند دانستند.
کد خبر: 231551

وب گردی

وب گردی