تهران-ایسکانیوز: نخستین همایش ملی کاربرد علوم شیمی در صنایع دارویی، شیمیایی و محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به کار خود پایان داد.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین همایش ملی کاربرد علوم شیمی در صنایع دارویی، شیمیایی و محیط زیست با حضور ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، پروفسور منصور بن احمد چهره صاحبنظر بین المللی در حوزه شیمی از کشور مالزی و جمعی از پژوهشگران و محققان کشورمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین همایش ملی کاربرد علوم شیمی در صنایع دارویی، شیمیایی و محیط زیست  تاکید کرد: پژوهشگران به ارائه صرف مقالات اکتفا نکنند بلکه ایده‌ها و یافته‌های خود را به صورت عملی نیز ارائه دهند.


ابراهیم واشقانی فراهانی اظهار داشت: پژوهشگران به ارائه صرف مقالات اکتفا نکنند، بلکه ایده ها و یافته های خود را به صورت عملی نیز ارائه دهند تا با دست پرتوان فرهیختگان و محققان داخلی، زمینه خودکفایی در عرصه های فناوری نوین در کشورمان فراهم و در عرصه های مختلف بی نیاز از سایر کشورها شود.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری در کنار علم، از زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی نیز غافل نیست و در این راستا از ایده ها و طرح های معتبر علمی و پژوهشی حمایت می کند.


حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران و نخبگان در عرصه های پژوهشی


کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: این باشگاه از پژوهشگران و نخبگان در عرصه های پژوهشی از لحاظ مادی و معنوی حمایت می کند.


کریم زارع افزود: علاوه بر دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان و اساتید دانشگاه های دولتی نیز عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان هستند که این امر نشان از اهمیت و فعالیت قابل توجه این دانشگاه دارد.


وی افزود: در راستای پرورش استعدادهای دانش آموزان این باشگاه در قالب مدارس سما از دانش آموزان خلاق و نخبه و فعال در زمینه های پژوهشی حمایت می کند و این امر را زمینه ساز بروز استعدادهای دانش آموزان در راستای ادامه فعالیت های آنها در مراکز دانشگاهی می داند.


تجلیل از 10 مقاله برتر همایش ملی کاربرد علوم شیمی در صنایع دارویی


دبیر اجرایی اولین همایش ملی کاربرد علوم شیمی در صنایع دارویی، شیمیایی و محیط زیست از حضور فعالان و پژوهشگران رشته شیمی 50 شهر کشور در این همایش خبر داد.


سعیده ابراهیمی گفت: از مهرماه سال جاری، دبیرخانه همایش با اخذ مجوزهای لازم، در واحد راه اندازی شد و سایت همایش نیز فعالیت خود را آغاز و اقدام به طراحی پوستر و فراخوان کرد.


دبیر اجرایی این همایش گفت: در جهت برگزاری هرچه بهتر این همایش، بالغ بر 2هزار ساعت کارگروه و موارد جانبی برگزار شده و با طراحی و چاپ کتابچه، CD و آماده سازی بسته های همایش، گواهی شرکت در همایش، گواهی داوری، کارت شرکت کنندگان و اعضای ستاد اجرایی و داوران، تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر این همایش فراهم شد.


سعیده ابراهیمی، تعداد مقالات رسیده را 195 مقاله اعلام و بیان کرد: در این همایش 134 مقاله در قالب 82 سخنرانی و 52 مقاله به صورت پوستر ارائه شد. در پایان نیز از صاحبان 10 مقاله برتر نیز تجلیل شد.


همایش ملی کاربرد علوم شیمی و صنایع دارویی، شیمیایی و محیط زیست به صورت دو روزه با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان کشور و با شرکت پروفسور منصور بن احمد چهره صاحبنظر بین المللی در حوزه شیمی از کشور مالزی و جمعی از چهره های ملی رشته شیمی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در حاشیه این همایش، واشقانی فراهانی ضمن بازدید از توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در حوزه پژوهش مخصوصاً آزمایشگاه های مرکزی و کارگاه های تخصصی، از نزدیک با اساتید و دانشجویان گفت‌وگو کرده و دستورات لازم در جهت ارائه خدمات مطلوب را به اساتید و دانشجویان اعلام کرد.


همچنین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر حضور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی، این مرکز را به عنوان پنجاه و چهارمین مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های فعالان پژوهشی قرار گرفت.


رئیس همایش ملی کاربرد علوم شیمی و صنایع دارویی، شیمیایی و محیط زیست در اهر گفت: از مهمترین اهداف همایش، ایجاد بسترهای لازم برای ارائه نتایج پژوهش های متخصصان مراکز علمی، صنعتی، استفاده از دستاوردهای آنها در صنعت، بهره مندی از نیروهای دانشگاهی در بخش های صنعتی، حرکت صنعت پا به پای علم و ارتباط گسترده علم و صنعت است.

کد خبر: 231555

وب گردی

وب گردی