تهران-ایسکانیوز: شركت كنندگان اولین گردهمایی مسئولان تربیت بدنی استان ها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به تقارن برگزاری اولين گردهمايی مسئولان تربيت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با سی و ششمين سالگرد پيروزی شكوهمند انقلاب اسلامی، ضمن تبريك و گراميداشت ايام الله مبارك دهه فجر و تجديد ميثاق با آرمان های امام راحل ( ره) و مقام معظم رهبری، پيشنهادات خود را در قالب بيانيه ای اعلام کردند.


به گزارش ایسکانیوز، در متن این بیانیه آمده است:


- شركت كنندگان از رياست عاليه دانشگاه و هيات رئيسه محترم دانشگاه كه زينت بخش افتتاحيه اين اجلاس شدند، و از ميزباني بسيار مطلوب و شايسته واحد دانشگاهی شيراز و ستاد هماهنگي استان و كليه عوامل ذيربط نهايت تشكر و قدردانی را دارند.


شركت كنندگان نسبت به  توجه ويژه در برنامه ريزي، تخصيص منابع و ايجاد فرصت های لازم برای رشد و توسعه و ارتقاء سطح كمی و كيفی ورزش بانوان دانشجو تاكيد کردند.


- با عنايت به تدبير رياست محترم دانشگاه مبنی بر ارتقاء‌ سطح ورزشي دانشگاه و استقلال آن از حوزه هاي ديگر، شركت كنندگان خواستار توجه جدي روساي واحد ها و مراكز دانشگاهي به اين امر مهم شدند.


- كليه شركت كنندگان خواستار آن شدند كه كليه امور مديريت فضاهای ورزشی، تحت پوشش حوزه تربيت بدنی  واحد دانشگاهی قرار گرفته و اين حوزه با اولويت قراردادن نيازهای آموزش دانشگاه (تربيت بدنی 1و 2) در درجه اول نسبت به استفاده بهينه از اين اماكن و فضاها برنامه ريزی کند.


با توجه به گستردگی مأموريت های حوزه تربيت بدني و ورزش و لزوم انجام مطلوب وظايف محوله در سطح استان، ضروري است جايگاه حوزه تربيت بدني در ساختار تشكيلاتی دبيرخانه استان ها مورد بازنگري و بازتعريف قرار گيرد و بر اين اساس به جای كارگروه پيش بيني شده، ساختار اجرایي  پيشنهاد مي شود.


شركت كنندگان درخواست تخصيص و در اختيار قراردادن بموقع سرانه ورزشي براساس  برنامه و تقويم های معاونت ورزش به امور تربيت بدنی و ورزش واحدها و مراكز آموزشي دانشگاه را از مسئولان ذيربط دارند.


شركت كنندگان تسريع در اتمام پروژه هاي نيمه تمام ورزشي، تجهيز و استانداردسازي فضاهاي ورزشي موجود توسط بخش هاي ذيربط را خواستار شدند.


با توجه به سياست هاي كلان دانشگاه مبني بر تأمين بخشي از درآمد واحدهاي دانشگاهي از منابعي غير از شهريه دانشجويي، شركت كنندگان خواستار ايجاد زمينه هاي مناسب توسط مسئولان ذيربط واحدها و مراكز دانشگاهي براي كسب درآمد از حوزه ورزش شدند.


شركت كنندگان بر توجه ويژه به امر برگزاري كلاس هاي آموزشي و تمريني به منظور پاسخگويي به نيازهاي ورزشي دانشجويان و آماده سازي تيم هاي ورزشي  و برگزاري كلاس هاي مربيگري،‌داوري براي دانشجويان و كاركنان و اعضاي هيات علمي تاكيد كردند.


شركت كنندگان درخواست ارائه تسهيلات مناسب به قهرمانان ورزشي جهت جذب در واحدهاي دانشگاهي در راستاي تكريم به  قهرمانان و ورزشكاران ملي كشور را دارند.


برنامه ريزي مدون جهت توسعه و تعميم ورزش همگاني در واحدها و مراكز دانشگاهي به منظور افزايش جمعيت تحت پوشش فعاليت هاي ورزشي انجام گيرد.


تخصيص كار دانشجويي به دانشجويان فعال در حوزه فعاليت هاي ورزشي.


به منظور تأمين سلامت و تندرستي و ايجاد روحيه نشاط و شادابي در بين كاركنان و اعضای‌هيأت علمي نسبت به تخصيص بودجه مستقل به فعاليت ورزشي آنان اقدام شود.


با توجه به ضرورت داشتن بيمه ورزشي توسط دانشجويان ورزشكار حاضر در رويدادهاي ورزشي ضمن تعامل با مراجع ذيربط ترتيبي اتخاذ شود كه جهت صدور بيمه ورزشي از تخفيف ويژه بهره مند شوند.


معاونت ورزش اقدامات لازم را درخصوص تحت پوشش قراردادن حوادث ورزشي دانشجويان كه بيمه ورزشي ندارند، معمول دارد.


-  با توجه به لزوم ارتقاء‌ سطح علمي مسئولان تربيت بدني شاغل در دانشگاه آزاد اسلامي و به منظور افزايش بهره وري، تسهيلات لازم براي ادامه تحصيل آنان در دوره تحصيلات تكميلي فراهم شود.


- شركت كنندگان خواستار تاثير ارزيابي عملكرد واحدها و مراكز دانشگاهي در حوزه ورزشي بر ارتقاء سطح واحدهاي دانشگاهي شدند.


تأكيد بر لزوم هماهنگي و نظارت مسئولان تربيت بدني واحدها و مراكز دانشگاهي بر كليه رويدادهاي ورزشي كه توسط ساير حوزه ها در واحدهاي دانشگاهي برگزار مي شود.


شركت كنندگان تسريع در تعيين تكليف سطح سازماني تربيت بدني در واحدها و مراكز دانشگاهي را خواستار شدند.

کد خبر: 231604

وب گردی

وب گردی