تهران-ایسکانیوز: کتاب جدید موراکامی از سوی نشر چشمه منتشرمی شود.


 به گزارش خبرنگار ادبیات ایسکانیوز، این کتاب موراکامی شامل شش داستان درباره‌ شش شخصیت مختلف است که هر کدام در نقاط مختلف جهان زندگی می‌کردند و به ظاهر هیچ ارتباطی با شهر کوبه و زلزله‌ای که در این شهر رخ داده، نداشتند. اما این زلزله بر زندگی این افراد به شکلی موثر بوده است. زلزله شهر کوبه در سال 1995 در  ژاپن رخ داد. این داستان‌ها در کنار هم روایتی هستند از خشم نهفته در زیر پوسته شهری مدرن که مدفون شده و موراکامی با روایت‌های خود آنها را بیرون می‌کشد و به مخاطب نشان می‌دهد. 


 البته این کتاب، با نام های گوناگون چندین بار توسط ناشران مختلف منتشر شده است. «بعد از زلزله» با ترجمه رضا دادویی، «پس لرزه» با ترجمه سما قرایی و بار دیگر با نام «بعد از زلزله» با ترجمه علی حاجی‌قاسم که از سوی نشر نگاه منتشر شده است.  اکنون نیز این کتاب با نام «بعد زلزله» با ترجمه بهرنگ رجبی منتشر خواهد شد. خوانندگان در مجموعه «بعد زلزله» شاهد تغییراتی در سبک نگارشی موراکامی هستند. در این اثر  برخلاف آثار قبلی‌اش، راوی‌های داستان‌ها سوم شخص‌اند. همچنین از ویژگی های این کتاب این است که داستان های این کتاب به نحوی با هم مرتبط اند و  می توان آنها را مجموعه ای واحد نیز دانست.


Murakami-After-The-Quake-C


«بهرنگ رجبی» مترجم این اثر می‌گوید: «هرکدام از داستان‌های این مجموعه طی دو سه سال، جداگانه و به زبان انگلیسی در مجلات مختلف منتشر شده‌اند. از آن‌جا که موراکامی مترجم انگلیسی به ژاپنی هم است، ترجمه‌ انگلیسی داستان‌ها زیر نظر خودش انجام شده. او در طول ترجمه‌ داستان‌ها، هرکدام را بازنویسی کرده و به متن آنها افزوده است. به همین دلیل نسخه‌  انگلیسی با نسخه‌  ژاپنی داستان‌ها کاملا فرق دارد.»


رجبی درباره‌ ترجمه‌ این اثر می‌گوید: «ترجمه‌ انگلیسی این مجموعه داستان در سال 2002 منتشر شد و من ترجمه‌  فارسی این اثر را در سال 87 انجام دادم که برای چاپ دچار مشکلاتی شد. اما خوشبختانه با تغییرات خیلی جزئی بعد از شش سال قرار است منتشر بشود. البته در طول این چند سال تعدادی از داستان‌های این مجموعه با ترجمه‌های مختلف منتشر شده که اغلب آن‌ها از منابع اینترنتی هستند و متفاوت از نسخه‌ی اصلی اثر. این اولین بار است که هر شش داستان زلزله‌ی کوبه، یک جا و به صورت کامل در ایران منتشر می‌شود.»


وی در ادامه درباره‌ ویژگی‌های این مجموعه داستان می‌گوید: «یکی از ویژگی‌های اصلی این مجموعه داستان این است که یک سری نکات و رمز، این داستان‌ها را به هم پیوند می‌دهد. در واقع برخی منتقدان آمریکایی براین باورند که "بعد زلزله" مجموعه داستان نیست، بلکه یک رمان است.»


«بعد زلزله» به زودی در 159 صفحه و با قیمت 11000تومان از سوی نشر چشمه  منتشر می‌شود.




کد خبر: 231777

وب گردی

وب گردی