تهران- ایسکانیوز: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: میزان معوقات بانکی حدود 90 هزار میلیارد تومان است.
علی طیب نیا در برنامه نگاه یک افزود: بخشی از آن بدهکاران بدحسابی هستند که از سالهای دور مشتریان بدحساب بودند و منابعی را با نرخ های ارزان وام گرفتند و تمایلی به بازپرداخت آن هم ندارند.
وی ادامه داد: بیشتر معوقات بانکی مربوط به بدهکاران بدحساب است که ارقام درشتی را شامل می شود.
طیب نیا افزود: کمیته ای در بانک مرکزی تشکیل شده است که نمایندگانی از قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی، دستگاه های نظارتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در آن عضو هستند و موضوع بدهکاران بانکی در این کمیته بررسی می شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بدهکاران خوش حساب از بدهکاران بدحساب تفکیک می شوند، گفت: سعی می کنیم با خوش حساب ها همراهی و نسبت به تقسیط، استمهال و بخشودگی جرایم آنان اقدام کنیم اما نسبت به وصول معوقات بدحسابها اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: از قوه قضاییه تقاضا کردیم که دادگاه های تخصصی برای رسیدگی به مطالبات معوق تشکیل دهد و ریاست قوه قضاییه هم با این موضوع موافقت کرد.
طیب نیا گفت: تشکیل این دادگاه های تخصصی کمک می کند مطالبات خود را از بدهکاران بدحساب سریع تر بگیریم.
مجری در ادامه پرسید: اخیرا برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خروج مقادیری ارز به صورت چمدانی از کشور خبر دادند و رئیس کل بانک مرکزی هم اعلام کرد که به وظیفه اش عمل کرده است شرح ماجرا چه بود؟
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ با بیان اینکه مدیریت منابع و مصارف ارزی جزو وظایف بانک مرکزی است، گفت: کشور نیازهای مختلف و نیاز به واردات و پرداخت های ارزی متعددی دارد.طیب نیا ادامه داد: کشور در شرایط تحریم است بنابراین بانک مرکزی از همه امکانات و ابزارها برای مدیریت کارآمد منابع و مصارف کشور استفاده می کند و این را بر اساس وظایف ذاتی خود انجام می دهد.وی گفت: طبیعتا این موضوع با اطلاع مقامات مسئول بوده و هیچ اقدام غیر قانونی انجام نگرفته است.
کد خبر: 231798

وب گردی

وب گردی