تهران-ایسکانیوز: معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری معتقد است سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا در نهایت به نفع ایران تمام خواهد شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توییتر، با بیان اینکه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا به شش شکاف موجود درعرصه های گوناگون دامن زده وآنها را تعمیق می کند نوشت: در نهایت، تعمیق هرچه بیشتراین شکاف ها به نفع ایران تمام خواهد شد. 

ابوطالبی شکاف هایی که در اثر سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا تعمیق خواهد شد را به شرح ذیل تبینن کرده است: 

1. شکاف کنشگری دوحزبی. بیش از چهار سال پیش نسبت به تفاهمات دو حزبی درمورد ایران هشدار داده بودم، سر برآوردن دوباره شکاف، شرایط ویژه ای را ایجاد می کند.

در مقاله"چالشهای نوین سیاست خارجی ایران در رابطه با آمریکا" (اینجا) درمورد تبدیل تعارض میان دو حزب به تفاهم بر تقابل با ایران به طور مبسوط اشاره شده است.

2. شکاف میان کنگره ودولت. تعمیق این شکاف، سبب تعمیق اختلافات در داخل سیستم اداره حکومت و متشنج کردن جامعه آمریکا و کند کردن تیغ اقدامات یکپارچه حاکمیتی خواهد شد.

3. شکاف میان آمریکا و رژیم اشغالگر؛ تا آنجا که به قول مشاور امنیت ملی اوباما، این سفر"برای تارو پود روابط میان دو کشورمخرب است."

4. شکاف میان اروپا و آمریکا در معادلات درون پنج بعلاوه یک. تعمیق شکاف و افزایش واگرایی، شرایط را برای اقدامات موثرتر و مفیدتر فراهم می کند. این امر به نفع ما است.

5. شکاف درون جامعه ای و در داخل سیستم اداره حکومت در سرزمین های اشغالی؛ که سبب لطمات استراتژیک، شکنندگی فراوان دولت آتی این رژیم، و گریزهای درون جامعه ای خواهدشد. 

6. شکاف میان جنگ طلبی و صلح طلبی؛ تعمیق این شکاف،جامعه جهانی را به سمت کنش های صلح طلبانه ایران و مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی سوق خواهد داد

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در ادامه، اینگونه استدلال کرده است که تعمیق این شکاف ها در نهایت به نفع جمهوری اسلامی ایران خواهد بود چرا که سخنرانی نتانیاهو در آمریکا شنیده نخواهد شد؛ همانگونه که سخنرانی او در مجمع عمومی وکاریکاتوربازی هایش شنیده نشد. این به نفع صلح و ثبات درمنطقه است.

او با اشاره به تغییر گرایش در افکار عمومی جهان آورده است: افکارعمومی جهان مایل به شنیدن پیام صلح و امنیت است؛ این پیام از مذاکرات و مقاومت صلح طلبانه ایران برمی خیزد نه سخنان نتانیاهو در کنگره و از این رو پیام جنگ و نا امنی دیگر خریدار ندارد.

به نوشته ابوطالبی، جمهوری خواهان در داخل آمریکا بازی زیبایی را آغازکرده اند که نوعی کنشگری فعالانه در شکستن تعاملات دو حزبی است. میوه این کنشگری در انتخابات 2016 چیده خواهد شد.
 
کد خبر: 231808

وب گردی

وب گردی