تهران- ایسکانیوز:وزیر دادگستری در صبحانه کاری اتاق بازرگانی با بیان این مطلب که انتخابات اخیر شما سیاسی شده است گفت: قرار بود شما سیاست زدایی کنید اما خود سیاست زده شده‌اید.مصطفی پورمحمدی  افزود: در یک سال و نیم اخیر بررسی کردیم، در شبکه توزیع از دو میلیون واحد بالغ بر 700 هزار از این واحدها پروانه کسب ندارند در این رابطه دادستانی اقدامات لازم را برای مدیریت عملکرد این شبکه توزیع انجام می‌دهد. وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به کنترل سازمان تعزیرات در بازار میوه نیز گفت: در بعضی از مناطق با مشکلات متعددی برای برخورد با متخلفین روبرو هستیم در یکی از مناطق 10 قاضی باتجربه را در سازمان تعزیرات مستقر کردم تا بتواند داستان پیچیده تخلفات آنجا را مورد بررسی قرار دهند.

وزیر دادگستری با گلایه از اینکه در بعضی از مناطق همانند میدان امام حسین و منطقه شهرستانی جنس‌های نامرغوب با قیمت ارزان توزیع می‌شود افزود: اگر مردم در این رابطه گله‌ای داشته باشند مغازه داران با آنها برخورد جدی انجام می‌دهند. در این رابطه ما مراقبت‌های کافی را انجام می‌دهیم اما باید این نکته را متذکر شوم که برای رسیدگی به این موضوع با مشکلات متعددی هم روبرو هستیم.پورمحمدی با اشاره به اینکه عملکرد برخی از صنف‌ها در شرایط فعلی برای کنترل بازار مناسب نیست، اظهار داشت: بنده در اینجا می‌خواهم برخی از مشکلات را بیان کنم اما حضور خبرنگاران باعث می‌ شود تا با ملاحظه کاری بیشتری به بیان سخنان خود بپردازم چرا که قصد من از بیان مشکلات رفع آنها است اما درج آنها به عنوان یک تیتر در برخی مواقع باعث می‌شود جنجالی در کشور ایجاد شود.

وی تصریح کرد: نباید در اینجا تیغ و تیغ کشی کنیم و یا عملکرد دولت‌های گذشته را مورد ارزیابی قرار دهیم بلکه باید با توجه به منافع ملی اقدام به رفع مشکلات پیش روی کشور کنیم. وزیر دادگستری با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم با اتاق اصناف و تعاون برای رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام دهیم خطاب به اعضای اتاق بازرگانی که در این جلسه حضور داشتند گفت: انتخابات اخیر شما نیز سیاسی شده است قرار بود شما سیاست زدایی کنید اما خود سیاست زده شده‌اید.

برخی از اعضای حاضر نیز درپاسخ به صحبت های پورمحمدی اعلام کردند: دولت با عملکرد خود انتخابات اتاق را سیاسی کرده است. پورمحمدی نیز در پاسخ گفت: قرار نیست شما اشتباهات دولت را تکرار کنید بلکه باید برای سیاست زدایی در انتخابات از ابزارهای مناسبی استفاده نمایید.
کد خبر: 231831

وب گردی

وب گردی