ایسکانیوز:پلاس+:دو خرس روس که به صورت اسف باری در قفس نگهداری می شدند، با تلاش های گروه های حامی حقوق حیوانات قرار است به مرکز توانبخشی در رومانی منتقل شوند.
این دو خرس در قفسی خارج یک رستوران در سوچی روسیه زندگی می کردند و به الکل معتاد شده بودند.

به گزارش "نیوزویک"،ماه فوریه بود که دادگاه رای به آزادی این دو خرس نر داد که در قفسی کثیف زندگی می کردند. این دو از بیست سال قبل،یعنی از زمانی که توله خرس هایی بیش نبودند، در این قفس زندگی می کردند.

یکی از خرس ها بینایی خود را از دست داده و دیگری به مشروبات الکلی معتاد شده است.می پرسید چگونه؟ توریست هایی که از رستوران خارج می شدند، نوشیدنی ها و غذا های خود را در جلوی آن ها پرتاب می کردند.
در حال حاضر آزادی این دو خرس تضمین شده و فعالین حقوق حیوانات منتظر اقدامات وزارت منابع طبیعی روسیه به منظور انتشار گذرنامه برای این دو خرس هستند. اگر گذرنامه آن ها صادر نشود، خرس ها قادر به خروج از روسیه نخواهند بود.

در همین حال مدیر رستوران از شیوه نگهداری خود دفاع می کند و دادن شیرینی و مشروبات الکلی به این دو خرس را برای سلامت آن ها مفید می داند.

وزارت منابع طبیعی روسیه خواستار همکاری فعالین حقوق حیوانات با صاحب قبلی خرس ها شده است، صاحبی که از رای دادگاه راضی نبوده و شرایط خرس ها را بسیار مطلوب می داند. گزارش های محلی نشانگر اذیت و آزار این خرس ها توسط رانندگان کامیون و مسافران است.

مرکز نگهداری از خرس ها در رومانی که مسئولیت مراقبت از هفتاد خرس را بر عهده دارد، حضانت این دو را نیز بر دوش گرفته و قرار است آن ها را از شر اعتیاد به الکل برهاند.بسیاری از این خرس های ساکن در مرکز مستقر در رومانی، پس از اعلام قانون منع نگهداری خرس ها در رستوران و جلوگیری از رقص آن ها به این مرکز برده شدند.

هزینه انتقال این دو خرس نیز حداکثر تا سی هزار یورو هزینه در بر خواهد داشت.تا این جای کار هیچ نهاد یا سازمانی عهده دار پرداخت این هزینه ها نشده است.
کد خبر: 231856

وب گردی

وب گردی