ایسکانیوز: انتخابات ایالات متحده آمریکا همواره جنجال برانگیز بوده است.  پیروز جنگ جمهوریخواهان و دموکرات ها تاثیر به سزایی در سرنوشت همه دنیا می گذارد. در طی برگزاری کنفرانس سالانه "اقدامات سیاسی محافظه کاران" در مرلیند،"سپاستین فیشر" و "سندرا اسپربر" خبرنگاران خبرگزاری "اشپیگل آنلاین" از فضای کنفرانس، وضعیت جمهوری خوهان، سیاست داخلی ایالات متحده آمریکا و انتخابات ریاست جمهور ایالات متحده آمریکا گزارش می دهند.

در برابر تروریست ها باید چه کرد؟ چگونه باید بر "هیلاری کلینتون" پیروز شد؟ جمهوریخواهان محافظه کار در حال حاضر نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری خود را مورد آزمایش قرار می دهند. نتایج اما غافلگیر کننده است.

"جان بولتون" زمانی پا به میان می گذارد که دنیا بر لبه پرتگاه ایستاده است. این مرد 66 ساله اعلام کرد: " تروریست ها در کشور ما به سر می برند، در آینده هم باز به کشور ما خواهند آمد". نظر او درباره "باراک اوباما" چیست ؟ دیپلمات سابق و معمار جنگ عراق چنین می گوید:"او به اندازه کافی برای رئیس جمهور شدن کفایت نداشت". از نظر او خروج اوباما از بین النهرین اساس ظهور داعش است. پای "هیلاری کلینتون" نیز به عنوان وزیر امورخارجه گیر است، "او بی لیاقتی خود را برای ریاست جمهوری" نشان داده است. این موضوع برای بولتون مهم است زیرا که کلینتون یک خطر بزرگ برای جمهوریخواهان محسوب می شود.

بعد از ظهر جمعه است و جان بولتون در کنفرانس "اقدامات سیاسی محافظه کاران" سخنرانی می کند. حدود 10 هزار محافظه کار به مریلند سفر کرده اند تا در این مهمترین و بزرگترین دیدار محافظه کاران آمریکا که هر ساله برگزار می شود، شرکت کنند. این جلسه بطن قلب جناح راست آمریکا است. اینجا درباره عشق به خدا، اسلحه و "رو نالد ریگان" صحبت می شود.

مراسم امسال به ویژه مهم است زیرا کاندیداهای جمهوریخواه ریاست جمهوری برای خود تبلیغ می کنند. بولتون کاندیدای ریاست جمهوری نیست او تنها برای تشر زدن در این کنفرانس حاضر شده است:  هیلاری کلینتون و داعش شیاطین جمهوریخواهان راستگرا هستند. احتمال می رود که "هیلاری کلینتون" در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 کاندیدای رقیب باشد اما چه کسی کلینتون بدنام را شکست خواهد داد؟

بوش با متانت قدم به میدان می گذارد

130809_jeb_bush_ap_605

آیا "جب بوش" پیشتاز فعلی در میدان جمهوریخواهان است؟

و حالا او قدم به میدان گذاشته است. این مرد 62 ساله به جای سخنرانی با یکی از فعالان شبکه "فاکس نیوز" مصاحبه کرد. بوش هیجان زده بود ، دهانش خشک شده و گونه هایش گل انداخته بود. به وضوح آدم های جب بوش طرفدارانی را جمع کرده بودند که با هر جمله او را تشویق کنند و برایش کف بزنند تا مخالفانش تضعیف روحیه شوند.

در نهایت بوش با متانت تمام قدم به میدان گذاشت. او گفت که او طرفدار ازدواج سنتی است و تمرین برای گذر از ناهمواری هایی که سر راهش قرار دارد را " اصلاحات پیش روی محافظه کاران" نامید.

مهمترین چهره هایی که احتمالا در ماه های آینده برای بوش دردسر ساز می شوند نیز در این کنفرانس شرکت داشتند: سناتور "تد کروز"، سناتور "راند پاول" و فرماندار ایالت وینسکانسین "اسکار واکر". هر سه خود را به عنوان راه حلی برای بزرگترین ترس جمهوریخواهان معرفی کردند و هر سه خیلی حرفه ای وارد صحنه سیاست شدند. ترتیب از این قرار است:

عصر پنجشنبه یک گروه راست دانشجویی به مهمانی " دولت های بزرگ افتضاح‌اند" دعوت شدند. و "تد کروز" 44 ساله، نماینده سخنور و با استعداد مجلس سنا در این مراسم ظاهر شد.

Ted Cruz speaks at the Conservative Political Action Conference (CPAC) in Maryland

او با کمک های مالی کوچک، تبلیغاتی که دهان به دهان می چرخد، شبکه های اجتماعی و به ویژه جوانانپا به میدان گذاشت، دقیقا مانند اوباما که در سال 2008 توانست کلینتون را از میدان رقابت انتخاباتی به در کند. او تنها روی 200 نفر حساب باز کرد که می توانند هر کدام به تنهایی یک میلیون نفر را با خود همراه کند.

صبح جمعه، یک گروه لابی مردم را به کنفرانس "دیدار و درود" با "اسکات واکر" 47 ساله دعوت کردند.  سالن مملو ازجمعیت شد.

Republican National Committtee's

داستان واکر داستان قیام او است: در چهار سال گذشته او  در سه انتخابات با ساختار دموکراتیک که در ایالت ویسکانسین برگزارشده بود، شرکت داشت و پیروز هر سه انتخابات بود. سال 2010 انتخابات فرمانداری؛ سال 2012 انتخابات نمادین که طبق آن بیش از یک میلیون شهروند خواستارباز پس گرفتن  رای خود بودند؛ سال 2014 انتخابات جدید فرمانداری. او در طول مبارزات انتخاباتی خود گفت که در کل آمریکا شبکه های حمایت مالی دارد و تنها لازم است از آنها در خواست کمک کند.

خطر داعش چطور؟ او با 100 هزار نفر در ایالت ویسکانسین پیروز میدان شده، این اتفاق می تواند در خارج از کشور هم رخ دهد.

ظهر جمعه، سالن گیلرد هتل ، بیش از هزار شنونده در سالن جمعه شدند تا سخنرانی کاندید رادیکال لیبرال، "راند پاول" 52 ساله را بشنوند.

Rand Paul

 

سخنرانی خوبی نبود. صدا ضعیف و یکنواخت بود و لهجه خشن جنوبی تو ذوق می زد. اما برگزاری مراسم به خوبی انجام شده بود: سالن پر از جوانان طرفدار لیبرالیسم بود. هر چند ثانیه اعضای تیم او بخش های مهم سخنانش را توییت می کردند:

پاول از سازمان اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد، خواستار لغو اقتدار مالیاتی شد و بارها و بارها کیلنتون را به ایجاد هرج و مرج از مراکش تا خاورمیانه متهم کرد. او عملیات ارتش آمریکا علیه قذافی دیکتاتور سایق لیبی را " جنگ هیلاری" نامید.

مترجم : ملینا حاجبی

 
کد خبر: 232093

وب گردی

وب گردی