تهران-ایسکانیوز: نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: مانعی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای در ایران وجود ندارد و اکنون همه هم نظر شده اند که توافق خوب و مبتنی بر برد-برد میان ایران و 1+5 صورت بگیرد.

محمد نبی رودکی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره روند مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 اظهار داشت: مقامات آمریکایی و سیاستمداران کهنه کار این کشور بعضاً با اعلام این مسئله به باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور مبنی بر اینکه اکنون فرصت خوبی است که با ایران بر سر مسائل هسته ای توافق کنیم نیاز خود را بر انجام این توافق بیش از پیش نشان دادند.

وی با بیان اینکه مقامات توافق هسته ای را در کشور آمریکا مثبت ارزیابی می کنند گفت: با توجه به حمایت های مکرر مقام معظم رهبری و اجازه تداوم مذاکرات از سوی ایشان به نظر می رسد که جناح های داخلی ایران هم موافق به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای هستند.

نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی ادامه داد: تیم مذاکره کننده کننده کشورمان در طول یک سال و نیم مذاکره با اقتدار و عزت روند مذاکرات را در پیش گرفت و اکنون با توجه به برنامه اقدام مشترک ژنو سعی بر برداشته شدن تحریم ها به صورت یکجا کند.

رودکی با تأکید بر اینکه توافق بستگی به اراده طرف مقابل دارد، گفت: مانعی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات در ایران وجود ندارد و اکنون همه هم نظر شده اند که توافق خوب و مبتنی بر برد-برد میان ایران و 1+5 صورت بگیرد.

وی به مواضع کشورهای 1+5 در قبال موضوع هسته ای ایران اشاره و تصریح کرد: در اثر فشار سیاسی افکار عمومی مواضع فرانسه در این باره کمی تعدیل شده و از آن طرف کشور آمریکا که تحت فشار لابی های جناحی و سیاسی قرار دارد و باید دید که آیا این کشور می تواند در این موضوع به صورت مستقل تصمیم بگیرد؟

وی به تأکید مقامات آمریکایی مبنی بر پابرجا ماندن برخی تحریم ها از جمله مواضع آنها درباره موضوع حقوق بشر ایران اشاره و تصریح کرد: مطرح کردن چنین مسائلی در این سه دهه انقلاب فقط یک بهانه از سوی آنهاست و آنچه که در حال حاضر در مذاکرات مهم است اینکه تحریم ها به صورت یک جا برداشته شود و ایران اقدامات صلح آمیز هسته ای خود را زیر نظر آژانس بین المللی اتمی انجام و ادامه دهد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با توجه به روند مذاکرات به نظر می رسد توافق صورت بگیرد، گفت: وزیر خارجه آمریکا دو ماه پیش اعلام کرد که قبل از تیر ماه می توانیم به نتیجه برسیم اما با فشار صهیونیست ها این توافق عقب افتاد و در نهایت با تلاش های مکرر روند مذاکرات به ماه مارس موکول شد.

وی به راهکارهای ایران در مقابل تحریم های اعمال شده برای پیش بردن اهداف سیاسی- اقتصادی خود اشاره و خاطرنشان کرد: پیگیری و تأکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از جمله اصلی ترین موضوعی است که می تواند به عنوان راهکار خروج از تحریم ها در نظر گرفته شود.
کد خبر: 232639

وب گردی

وب گردی