ایسکانیوز: معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا از کشف ۱۱ هزار دستگاه و تجهیزات رادیویی قاچاق در ۱۱ ماه گذشته خبر داد.
سردار دولتخواه در همایش ارتباطات رادیویی که صبح امروز در سالن همایش مجتمع فرهنگی غدیر برگزار شد، اظهار داشت: امروزه ارتباطات رادیویی به عنوان یک زیرساخت در مقوله IT مطرح است و بسیاری از شبکه‌های ارتباطی نیروهای مسلح و سازمان‌ها روی ارتباطات بیسیم می‌چرخد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع در بحث ارتباطات رادیویی پایداری شبکه‌های بیسیم و طیف فرکانس‌ها است، گفت: فرکانس هم مثل سایر منبع‌های دیگر هم دارای محدودیت است و هم با رشد فزاینده تقاضا مواجه است به همین جهت برای بهره‌وری از این منبع باید مدیریت صورت گیرد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا با اشاره به برگزاری همایش امروز، گفت: ‌ هدف از برگزاری همایش امروز این بود که سازمان‌های درگیر با بحث ارتباطات رادیویی در جهت افزایش بهره‌وری از این طیف و راه حل مشکلی برسند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، ‌سردار دولتخواه متولی اصلی این موضوع را سازمان تنظیم مقررات رادیویی دانست و گفت: ‌ما وظیفه داریم تا با همکاری سازمان تنظیم مقررات رادیویی و مقام قضایی بحث پاکسازی فرکانس‌ها را دنبال کنیم.

سردار دولتخواه ادامه داد: طی سال جاری ۵ هزار فقره تجهیزات قاچاق کشف شد و ۶ هزار فقره بهره‌برداری غیر مجاز نیز تجهیزاتشان جمع آوری شد.

وی در خصوص بیسیم‌های تترا گفت: پایلوت استفاده از این بیسیم‌ها در کرج به اجرا درآمد و الان در شهر کرج به صورت عملیاتی از این بیسیم‌ها استفاده می‌شود و در برنامه‌هایمان نیز این موضوع قرار است تا از بیسیم‌های تترا استفاده کنیم ضمن اینکه از این محصول به صورت عملیاتی و با تمام ظرفیت استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: ‌ اگر اختلال فرکانس در مرز‌ها وجود داشته باشد، ما مورد مدنظر را به سازمان تنظیم مقررات ارجاع می‌دهیم و آن‌ها پیگیری می‌کنند مواردی هم وجود داشته که منجر به نتیجه شده است.
کد خبر: 232725

وب گردی

وب گردی