ایسکانیوز: جامعه باید توانمندی های معلولان را باور کند و با حمایت های معنوی خود در سطح های مختلف زمینه رشد و ارتقای معلولان را فراهم آورد.
معلولیت محدودیت نیست چرا که قشر معلول درعرصه های مختلف ورزشی، علمی، فرهنگی، هنری و درهمه ابعادی که درنظر گرفته شود و با توکل به خدا و کسب افتخارات متعدد در میادین جهانی و با اهتزاز درآودن پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند که در همه عرصه ها توانمند هستند حالا  طرح حمایت از معلولین  به مجلس رفته و با تصویب این طرح قدم مهمی در حمایت از این قشر برداشته خواهد شد .
یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه، اقدامات بسیار زیادی را در سال جدید انجام خواهیم داد، به ایسکانیوز گفت : در حقیقت با ورود سال جدید طرح توانمندی مبتنی بر جامعه در شهرهای زیر 50 هزار نفر آغاز  خواهد شد و از سوی دیگر در 6 ماه اول سال تجهیزات برای تمامی معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی فراهم می شود.

او در ادامه افزود: ترخیص موفقیت آمیز معلولین از مراکز آماده سازی سقلی برای اشتغال شایسته ی آنان یکی دیگر از مهم ترین اقدامات امور توانبخشی سازمان بهزیستی به شمار می رود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، از صدور 50 کارت معلولین خبر داد و در این باره گفت: در سال جدید ما حداقل 50 کارت معلولیت صادر و همچنین از سوی دیگر پلاک های ویژه ای را هم برای معلولین جسمی در نظر گرفته و نسبت به صدور آنها اقدام می کنیم.

او در ادامه افزود: در سال جدید بیش از هر چیزی ما به دنبال توانمند سازی معلولین هستیم.

سخنگویی با بیان اینکه حق پرستاری برای معلولین را پوشش می دهند، عنوان کرد: حفظ پوشش صد در صدی حق پرستاری برای معلولین قطع نخاعی بی شک اجرا خواهد شد و خدمات توانبخشی مبتنی بر خانواده و نگهداری معلولین در خانواده از دیگر اقدامات ما در این راستا به شمار می رود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی تمامی اقدامات گفته شده را صد در صد عملی دانست و در این باره گفت: در این میان طرح حمایت از معلولین برای بازنگری به مجلس رفته است و در حال حاضر ما منتظر تصویب آن هستیم. در این میان باید اشاره کرد که تمامی حر فاهایی که ما می زنیم آن ها را فراتر از آنچه که هستند عملیاتی می سازیم.
کد خبر: 232737

وب گردی

وب گردی