تهران-ایسکانیوز: قائم مقام حزب اعتماد بیان کرد: در دولت یازدهم شائبه وابستگی به احزاب بسیار ضعیف تر از دولت‌های گذشته است و افراد مادامی که از امکانات دولت به نفع جریان حزب استفاده نکردند ممنوعیتی برای فعالیت‌هایشان وجود ندارد.

حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز پیرامون اعتراض نمایندگان به دولت برای فعالیت‌های حزبی گفت: در مجموعه دولت آقای روحانی نسبت به دولت‌های گذشته کمترین ارتباط حزبی وجود ندارد لذا روحانی خود شخصیت حزبی نیست و در واقع به صورت فراحزبی عمل کرده و در قالب هیچ یک از احزاب و گروه‌ها گنجانده نشده است.

او افزود: رییس جمهوری در جامعه روحانیت مبارز بیشتر حضور اسمی داشته و رسمی و عملی حضور ندارد و شاید این نشات گرفته از این است که اعتقادی به اینکه خود درون احزاب فعالیت کند نداشته باشد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به عضویت برخی از وزاری دولت در احزاب ، گفت: اکثریت وزرای رئیس جمهور غیر حزبی هستند و تنها در مجموعه دولت چند نفر معدود مانند نوبخت، جهانگیری و مجید انصاری هستند که به صورت فردی وابستگی حزبی دارند .

منتجب نیا ادامه داد: به جز آقای نوبخت دیگران هیچ کدام شائبه حزبی ندارند و شائبه حزبی عمل کردن نوبخت در حالیست که پیش از این تشکیلات حزبی او فعال بوده و اگر بخواهد به صورت فردی در آن تشکیلات فعالیت داشته باشد هیچ منع قانونی و شرعی وجود ندارد.

او با تأکید  استفاده از امکانات عمومی برای مصرف شدن در احزاب است که ممنوعیت ایجاد می‌کند ، بیان کرد: استفاده از امکانات مالی دولتی برای یک طیف خاص ممنوعیت ایجاد می‌کند که من بعید می دانم آقای نوبخت چنین کاری را انجام داده یا بخواهد انجام دهد.

منتجب نیا گفت: مسولان دولتی می‌توانند به صورت شخصی دبیر یا عضو یک حزب باشند، چنانچه در گذشته نیز مسئولان اجرایی ما عضو احزاب بودند و این مسئله از زمان دولت شهید رجایی، دولت آیت الله خامنه ای، آیت الله هاشمی رفسجانی ،دولت اصلاحات مسولین عضو احزاب بودند و این منافاتی با مسولیت اجرایی ندارد.

منتجب نیا گفت: اکنون نمایندگان مجلس، برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و حتی برخی از ائمه جمعه و نمایندگان رهبری و دستگاه قضایی ممکن است عضو احزاب باشند و این جای هیچ اشکالی نیست.

او تصریح کرد:تنها در دوره احمدی نژاد به دلیل اینکه او بنای خود را بر حزب ستیزی گذاشته بود و احزاب را به رسمیت نمی شناخت و  از ظرفیت باندها و نهادها به جای حزب استفاده کرد   حضور رسمی در حزب نداشت اما به صورت غیر رسمی عضو یک جبهه و مجموعه بود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: احمدی نژاد شب قبل از انتخابات ریاست جمهوری تشکیلاتی به عنوان آبادگران یا رایحه خوش خدمت در اختیارداشت که بعد از آن تشکیلات‌های مختلفی را سامان داد ضمن اینکه عملا با حزب و احزاب مخالفت می‌کرد.

 

 
کد خبر: 232758

وب گردی

وب گردی